بایدن مایه شرمساری خود می‌شود

۱۴۰۳/۰۴/۲۰ - ۱۴:۵۹:۰۱
کد خبر: ۳۱۶۳۲۸
بایدن مایه شرمساری خود می‌شود

هیئت تحریریه روزنامه نیویورک تایمز مجددا درخواست خود را برای خروج «جو بایدن» از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ مطرح و ضمن تاکید بر محافظت از میراث این رئیس‌جمهور گفت که او «مایه شرمساری خود» می‌شود.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور پس از اولین مناظره‌ای که در تاریخ ۲۷ ژوئن در مقابل «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه برگزار شد، به دلیل عملکرد ضعیف و لکنت‌های زبانی‌اش زیر ذره‌بین رسانه‌ها و جهان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، هیئت تحریریه روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی می‌نویسد: «دموکرات‌هایی که خواستار شکست ترامپ در انتخابات ماه نوامبر هستند، باید صراحتا با بایدن گفت‌وگو کنند. آنها باید به بایدن بگویند که سرپیچی او موجب می‌شود تا ترامپ پیروز انتخابات شود.»

پس از برگزاری اولین مناظره، از مفسران سیاسی گرفته تا رسانه‌های نزدیک به دموکرات‌ها و حتی هم‌حزبی‌های بایدن از او خواسته‌اند تا از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند و این افراد و رسانه‌ها دلیل خود را «سن بالا و مشکلات جسمانی و روانی» این رئیس‌جمهور می‌دانند.

در ادامه مطلب نیویورک تایمز آمده است: «آنها (دموکرات‌ها) باید به بایدن بگویند که او مایه شرمساری خود می‌شود و میراثش را به خطر می‌اندازد. او باید شفاف و واضح بشنود که دیگر سخنگوی موثری برای اولویت‌های خود نیست.»

این هیئت تحریریه چپ‌گرا نوشت به‌رغم پافشاری بایدن درخصوص توانایی‌اش برای ریاست‌جمهوری، اما اگر او بخواهد به این رقابت ادامه دهد، خطرات این انتخابات برای دموکرات‌ها «بسیار بالا» است.

این روزنامه پیشتر با استناد به مصاحبه‌هایی که با بیش از ۵۰ دموکرات انجام داد، در گزارشی نوشت: «بسیاری از مقامات، قانونگذاران و استراتژیست‌ها در حزب خود بایدن نامزدی او را در انتخابات عمیقا غیر قابل تحمل می‌بینند و نگرانی‌های آنها در محافل خصوصی‌شان به تدریج علنی می‌شود.»

این درحالیست که بایدن در نامه‌ای خطاب به دموکرات‌های کنگره آمریکا که خواستار کناره‌گیری او از رقابت‌های انتخاباتی هستند، چنین اقدامی را زیر پا گذاشتن خواست رای‌دهندگان در انتخابات درون‌حزبی دانست و تاکید کرد که از انتخابات خارج نخواهد شد.

هیئت تحریریه روزنامه نیویورک تایمز در پایان این مطلب نوشت: «بایدن متوجه نمی‌شود که اکنون دردسرساز شده است، اما دموکرات‌ها امیدوارند که او از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند.»


ارسال نظر