توصیه ای جادویی برای موفقیت در کاهش وزن

۱۴۰۳/۰۴/۲۶ - ۱۶:۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۱۶۶۴۸
توصیه ای جادویی برای موفقیت در کاهش وزن

توصیه های فعلی فعالیت بدنی برای بزرگسالان 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​مانند پیاده روی سریع، رقصیدن، دوچرخه سواری، تنیس و ایروبیک و دو روز فعالیت تقویت کننده عضلات در هفته است.

توصیه های فعلی فعالیت بدنی برای بزرگسالان 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​مانند پیاده روی سریع، رقصیدن، دوچرخه سواری، تنیس و ایروبیک و دو روز فعالیت تقویت کننده عضلات در هفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ادیشن، مطالعات نشان می دهد که افراد به طور متوسط بین 1 تا 2 پوند (0.5 تا 1 کیلوگرم) در هر سال از بزرگسالی تا میانسالی اضافه می کنند که به آرامی منجر به وزن ناسالم و حتی چاقی در طول زمان می شود.

دکتر ایوان بریتین، استادیار بخش پزشکی قلب و عروق در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در نشویل، نویسنده این مطالعه، گفت: «مردم واقعاً می توانند با راه رفتن بیشتر خطر چاقی خود را کاهش دهند.»

این مطالعه جدید همچنین فواید کلیدی را برای بیماری‌ها و شرایط مزمن نشان داد: «دیابت، آپنه خواب، فشار خون بالا، افسردگی و GERD با گام‌های بالاتر سودمند بودند.»

او گفت: «رابطه با فشار خون بالا و دیابت پس از حدود 8000 تا 9000 قدم افزایش یافت، اما بقیه خطی بودند، به این معنی که گام‌های بالاتر برای کاهش خطر ادامه یافت.»

این یک مطالعه دیگر است که تأثیر قدرتمندی را که پیاده روی و سایر اشکال ورزش بر سلامتی ما دارند را نشان می دهد. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ، در واقع، اگر هر روز هفته به مدت 21.43 دقیقه از جای خود بلند شوید و حرکت کنید، خطر مرگ به دلایل مختلف را تا یک سوم کاهش می دهید.

توصیه های فعلی فعالیت بدنی برای بزرگسالان 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط مانند پیاده روی سریع، رقصیدن، دوچرخه سواری، تنیس و ایروبیک و دو روز فعالیت تقویت کننده عضلات در هفته است.

دکتر اندرو فریمن، مدیر پیشگیری و سلامت قلب و عروق در بهداشت ملی در دنور، در مصاحبه قبلی به CNN گفت: « اگر آن را با رژیم غذایی گیاهی‌، کاهش استرس، خواب کافی و ارتباط با دیگران ترکیب کنید، این دستور العمل جادویی شما خواهد بود.»

کاهش خطر چاقی با مراحل بیشتر

این مطالعه به طور متوسط چهار سال فعالیت و داده‌های سلامتی را از بیش از 6000 شرکت‌کننده در برنامه تحقیقاتی همه ما در مؤسسه ملی سلامت، که به تحقیق در مورد راه‌های توسعه مراقبت‌های بهداشتی فردی اختصاص داده شده بود، تجزیه و تحلیل کرد.

شرکت‌کنندگان در این مطالعه که روز دوشنبه در مجله Nature Medicine منتشر شد، حداقل 10 ساعت در روز از ردیاب‌های فعالیت استفاده می‌کردند و به محققان اجازه دسترسی به سوابق سلامت الکترونیکی خود را در طول چندین سال دادند.

مطالعه ما به طور متوسط 4 سال نظارت مستمر فعالیت داشت. بنابراین، ما توانستیم کل فعالیت را بین زمان شروع نظارت و تشخیص یک بیماری در نظر بگیریم، که یک مزیت بزرگ است زیرا برخلاف تمام مطالعات قبلی، مجبور نبودیم در طول زمان فرضیاتی درباره فعالیت داشته باشیم.

افراد شرکت کننده در این مطالعه در محدوده سنی 41 تا 67 سال و سطح شاخص توده بدنی از 24.3 که در محدوده وزن سالم در نظر گرفته می شود تا 32.9 که چاق محسوب می شود، داشتند.

محققان دریافتند افرادی که 4 مایل در روز پیاده روی می کنند (حدود 8200 قدم) کمتر در معرض چاقی قرار دارند یا از آپنه خواب، ریفلاکس اسید معده و اختلال افسردگی اساسی رنج می برند. آپنه خواب و رفلاکس اسید به خوبی به کاهش وزن پاسخ می دهند که می تواند فشار روی گلو و معده را کاهش دهد، در حالی که ورزش سنگ بنای درمان افسردگی است.

این مطالعه همچنین نشان داد که شرکت کنندگان دارای اضافه وزن (کسانی که BMI بین 25 تا 29 دارند) اگر گام های خود را به 11000 قدم در روز برسانند، خطر چاق شدن را به نصف کاهش می دهند. در واقع، این مطالعه نشان داد که افزایش در تعداد گام ها منجر به کاهش 50 درصدی در بروز تجمعی چاقی در 5 سال شده است.

با استفاده از داده‌ها در یک مثال خاص، نویسندگان گفتند که افراد با BMI 28 می‌توانند با افزایش گام‌ها از حدود 6000 به 11000 قدم در روز، خطر چاقی را 64 درصد کاهش دهند.

مطالعات اخیر در مورد مزایای مراحل

این مطالعه نشان داد که فواید سلامتی با هر مرحله افزایش می‌یابد، اما در 10000 قدم به اوج خود می‌رسد. شمارش مراحل ممکن است به ویژه برای افرادی که فعالیت بدنی بدون ساختار و برنامه ریزی نشده مانند کارهای خانه، باغبانی و سگ گردانی انجام می دهند، مهم باشد.

بورجا دل پوزو کروز، یکی از نویسندگان این مطالعه، استادیار دانشگاه جنوب دانمارک در این باره می گوید: «ما ارتباط بین گام های تصادفی (مراحل انجام شده برای انجام زندگی روزمره) و خطر کمتر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی را شناسایی کردیم.

دل پوزو کروز و تیمش اخیراً مطالعه مشابهی را منتشر کرده اند که نشان می دهد 10000 قدم پیاده روی در روز خطر ابتلا به زوال عقل را تا 50 درصد کاهش می دهد.

بر اساس مطالعه قبلی، این خطر با 3800 قدم در روز 25 درصد کاهش یافت.

با این حال، اگر راه رفتن با سرعت 112 قدم در دقیقه به مدت 30 دقیقه رخ دهد، کاهش خطر را به حداکثر می رساند و منجر به کاهش 62 درصدی خطر زوال عقل می شود. 30 دقیقه پیاده روی سریع نیز لازم نیست یکباره اتفاق بیفتد می تواند در طول روز پخش شود.

محققان دریافتند که ارتباط بین اوج گام های 30 دقیقه ای و کاهش خطر به بیماری مورد مطالعه بستگی دارد.

محققان گفتند، مطالعه جدید همچنین ارتباطی بین شدت گام و مزایای سلامتی را نیز نشان داد.

اما حقیقت این است که همیشه یک هدف وجود داشته است: خود را در هر سطح آمادگی جسمانی که هستید به چالش بکشید. بدیهی است که ابتدا با پزشک خود مشورت کنید، اما هدف شما این است که هر روز 30 دقیقه فعال باشید.


ارسال نظر