جریمه این تخلف رانندگی در کلان‌شهرها دوبرابر است

۱۴۰۳/۰۴/۲۹ - ۰۹:۲۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۶۸۲۶
جریمه این تخلف رانندگی در کلان‌شهرها دوبرابر است

مبلغ جریمه تخلف «عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی» بر اساس نرخ جدید، در کلان شهرها ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

از ۲۳ تیرماه سال جاری، بر اساس ابلاغ محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، مبالغ جرائم راهنمایی و رانندگی افزایش یافت و پلیس امیدوار است که این مسئله باعث بازدارندگی شده و کاهش تلفات تصادفات را در پی داشته باشد.

به گزارش ایسنا و بر این اساس جریمه تخلف «عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی» نیز افزایش یافته و رقم آن در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی ۴۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است. این تخلف در سایر شهرها ۳۰۰ هزار تومان و در روستاها و راه‌های روستایی ۲۰۰ هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت.

پیش از این این تخلف در کلان شهرها ۲۰۰ هزار تومان جریمه داشت که یعنی مبلغ این جریمه دو برابر شده است. همچنین در سایر شهرها ۱۸۰ و در روستاها ۱۰۰ هزار تومان جریمه تخلف عبور از چراغ قرمز بود.

در میان تخلفات مرتبط، «عدم رعایت مقررات مربوط به تابلوی ایست یا چشمک‌زن راهنمایی در تقاطع ها و میادین»، از دیگر کد جریمه های ابلاغی از سوی دولت سیزدهم است. در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی این تخلف ۱۰۰ هزار تومان، در سایر شهرها ۷۰ هزار تومان و در روستاها ۳۰ هزار تومان جریمه خواهد داشت.

برای تخلف «عدم توجه به علائم هشدار دهنده در تقاطع راه با راه آهن» نیز در کلان شهرها و سایر شرها ۶۰ هزار تومان و در روستاها ۳۰ هزار تومان جریمه پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر