اولين خودروهاي دست دوم مشخص شدند
هيات دولت اولين مجوز واردات خودروهاي دست دوم را صادر كرد. براساس مجوز صادر شده وزارت راه و شهرسازي قرار است 200 دستگاه خودروي سواري كمكدار با عمر حداكثر پنج ساله وارد كند.
هيات دولت اولين مجوز واردات خودروهاي دست دوم را صادر كرد. براساس مجوز صادر شده وزارت راه و شهرسازي قرار است 200 دستگاه خودروي سواري كمكدار با عمر حداكثر پنج ساله وارد كند. با توجه به درخواست سازمان راهداري و حمل و نقل جادهاي كشور از زير مجموعههاي وزارت راه و شهرسازي براي واردات خودروهاي سواري دست دوم به نظر ميرسد اولين خودروهايي دست دوم وارداتي را پيكاپهايي از برندهاي شرق آسيايي مانند تويوتا، ميتسوبيشي تشكيل دهند. هفته گذشته سخنگوي دولت سيزدهم از نهايي شدن آيين نامه اجرايي واردات خودروهاي دست دوم خارجي خبر داد. آن طور كه علي بهادري جهرمي در جمع خبرنگاران در حياط دولت اعلام كرد هر ايراني ميتواند نسبت به واردات يك دستگاه خودروي دست دوم خارجي با عمر حداقل سه سال تا حداكثر پنج ساله اقدام كند. انتشار خبر نهايي شدن مجوز واردات خودروهاي كاركرده سبب شد تا بازار خودرو گوش هايش تيز شود و با دقت اخبار مربوط به واردات خودروهاي دست دوم خارجي را دنبال كند. اواخر هفته گذشته آيين نامه اجرايي براي ورود محصولات كاركرده برندهاي جهاني خودروساز نيز منتشر شد . هر چند هنوز بازه قيمتي و همچنين برندهايي كه امكان ورود دارند مشخص نيستند اما امكان استفاده از ارز اشخاص براي واردات خودروهاي دست دوم از نكات قابل توجه آيين نامه اجرايي واردات خودروهاي كاركرده بود. البته هنوز بانك مركزي در اين ارتباط اظهارنظر رسمي نداشته اما اگر اين مسير مورد تاييد قرار گيرد ميتوان گفت مسير ورود خودروهاي دست دوم تا حد هموار خواهد شد. واردات خودروهاي كاركرده ميتواند تا حد زيادي روي قيمتهاي بازاري خودرو تاثير گذاشته و نمودار قيمت بازاري را نزولي كند. البته فراموش نكنيم واردات خودروهاي دست دوم ميتواند متقاضيان داخلي را با چالش تامين قطعات مورد نياز و همچنين خدمات پس از فروش مواجه ميكند.