«اسب زین‌کرده» تعبیر درستی برای وضعیت فعلی اقتصاد ایران است؟

۱۴۰۳/۰۵/۰۱ - ۱۷:۱۹:۱۳
کد خبر: ۳۱۷۱۱۷
«اسب زین‌کرده» تعبیر درستی برای وضعیت فعلی اقتصاد ایران است؟

آیا «اسب زین‌کرده» تعبیر درستی برای وضعیت فعلی اقتصاد ایران است؟ آیا دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی امکان‌پذیر است؟ آیا دولت چهاردهم برای بهبود وضعیت ناترازی انرژی برنامه‌ای خواهد داشت؟ الگوی مصرف بنزین و قیمت آن چگونه باید اصلاح شود؟ محمدرضا مدیری، دبیر کمیته انتخاب وزیر نفت دولت چهاردهم و مدیرعامل پتروشیمی زنجان در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز به این سوالات پاسخ داده است.

منتقدان دولت تشکیل‌نشده چهاردهم، معتقدند که مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری منتخب، قرار است اقتصاد ایران را به‌عنوان اسبی زین‌کرده تحویل بگیرد. اقتصادی که البته بر اساس آمار و ارقام، فاصله زیادی با چنین توصیفی دارد.

محمدرضا مدیری، دبیر کمیته انتخاب وزیر نفت دولت چهاردهم و مدیرعامل پتروشیمی زنجان عنوان کرده است که ابتدا باید مشخص شود که این اسب زین‌کرده که از آن نام برده می‌شود، سالم است یا آماده کفن و دفن؟

او همچنین معتقد است که بحث ناترازی انرژی یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی دولت چهاردهم خواهد بود. دبیر کمیته انتخاب وزیر نفت دولت چهاردهم در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز به سوالاتی پیرامون استراتژی احتمالی دولت چهاردهم در بحث «ناترازی انرژی»، «اصلاح قیمت بنزین»، «کنترل و مدیریت تورم»، «مسیر دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی»، «بهبود وضعیت جذب سرمایه»، «تک‌نرخی کردن ارز» و مواردی از این دست پاسخ داده است.

 

 

ارسال نظر