افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد وضعیت نامساعد سلامتی بایدن

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ - ۲۱:۴۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۷۴۵۷
افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد وضعیت نامساعد سلامتی بایدن

پزشک مخصوص بایدن در کاخ سفید، در بحبوحه افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد وضعیت سلامت بایدن، دراقدامی غیرمعمول با انتشار نامه‌ای که در آن جزئیاتی از بازدید‌های کانارد از کاخ سفید را ارائه کرده، گفته است: رئیس‌جمهور خارج از برنامه چکاپ سالانه خود به هیچ متخصص مغز و اعصابی مراجعه نکرده است.

کاخ سفید بار دیگر اسناد و مدارک به دست آمده از مراجعات متعدد یک متخصص مغز و اعصاب به کاخ سفید را نادیده گرفته و از ارائه پاسخ روشن در مورد معاینات پزشکی رئیس‌جمهور آمریکا طفره رفت.

به گزارش فارس، بر اساس برخی از اسناد و مدارک به دست آمده، اینطور به نظر می‌رسد که کوین کانارد، متخصص ارشد مغز و اعصاب طی سال جاری برای بررسی وضعیت بیماری پارکینسون جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا چنیدن بار به کاخ سفید مراجعه کرده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، کانارد به عنوان یک متخصص مغز و اعصاب در مرکز پزشکی نظامی والتر رید، اواسط ماه ژانویه با کوین اوکانر، پزشک مخصوص رئیس‌جمهور آمریکا ملاقات و گفتگو کرده است.

طبق گزارشات منتشر شده، کانارد امسال، سه مرتبه به کاخ سفید مراجعه کرده است. یک‌مرتبه ۱۷ ژانویه در دیدار با اوکانر، یک مرتبه در تاریخ ۲۶ ژانویه و در نهایت در تاریخ ۲۸ ماه مارس نیز این مراجعه به کاخ سفید صورت گرفته است.

گفته می‌شود مجموع دفعاتی که کانارد به کاخ سفید مراجعه کرده است، از اواخر جولای سال ۲۰۲۳ تا ۲۸ ماه مارس سال جاری، هشت مرتبه شده است.

با این حال او در صحبت‌هایش در مورد معاینه رئیس‌جمهور فقط به جلسه مربوط به تاریخ ۱۷ ژانویه که با اوکانر هم دیدار داشته، اشاره کرده است.
در چنین شرایطی، پزشک مخصوص بایدن در کاخ سفید، در بحبوحه افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد وضعیت سلامت بایدن، دراقدامی غیرمعمول با انتشار نامه‌ای که در آن جزئیاتی از بازدیدهای کانارد از کاخ سفید را ارائه کرده، گفته است: رئیس‌جمهور خارج از برنامه چکاپ سالانه خود به هیچ متخصص مغز و اعصابی مراجعه نکرده است.

وی در مورد موضوع مراجعه کانارد به کاخ سفید هم اینطور بیان کرده است: از زمان شروع پاندمی کرونا و پس از آن، دکتر کانارد برای معاینه بسیاری از پرسنل نظامی که تحت تاثیر وظایف خود، با برخی از مسائل عصبی دست و پنجه نرم می‌کنند، به کاخ سفید مراجعه کرده است.
اوکانر در این نامه از کانارد به عنوان پزشک متخصص مغز و اعصابی یاد کرده که تنها یک مرتبه در سال، بایدن را در زمان چکاپ سالانه‌اش معاینه کرده است.

اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید نیز در پاسخ به سوالات مطرح شده در مورد دیدار اوکانر و کانارد این مسئله را عادی جلوه داده و عنوان کرده است: متخصصان زیادی از مجموعه والتر رید از کاخ سفید بازدید می‌کنند تا هزاران پرسنل نظامی آن را مورد معاینه قرار دهند.

وی بار دیگر ادعا کرد که بایدن در طول دوران ریاست‌جمهوری‌اش، هیچ زمانی خارج از زمان چکاپ سالانه‌اش از سوی یک متخصص مغز و اعصاب معاینه نشده است.

در عین حال، کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید هم در اظهاراتی بر این موضوع تاکید کرد که بایدن در دوران ریاست‌جمهوری‌اش تنها سه مرتبه از سوی یک متخصص مغز و اعصاب معاینه شده است.

با این حال او از اظهار نظر در مورد این موضوع که چرا کانارد تنها در سال گذشته ۸ بار به کاخ سفید مراجعه کرده است، حرفی نزد.

ماجرای معاینات پزشکی بایدن در شرایطی مورد توجه قرار گرفته است که پس از ماجرای کناره‌گیری وی از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری، گمانه‌زنی‌ها در موردعدم صلاحیتش برای ماندن در کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا تشدید شده و بسیاری حتی بر لزوم استعفایش از سمت ریاست‌جمهوری تاکید می‌کنند.

ارسال نظر