جزييات عرضه ابزار جديد بورس كالا اعلام شد

۱۴۰۳/۰۵/۱۱ - ۰۰:۴۳:۲۶
کد خبر: ۳۱۷۸۱۹

رحمان آراسته به فرآيندهاي اجرايي و زيرساخت‌هاي آغاز معاملات اوراق سلف ارزي اشاره كرد و گفت: عمده فرآيندهاي اجرايي انتشار اوراق سلف ارزي مشابه با تامين مالي ريالي با استفاده از اوراق سلف موازي استاندارد است كه همه زيرساخت‌هاي اين ابزار از سال‌ها پيش در بورس كالا وجود دارد.

بورس كالا| رحمان آراسته به فرآيندهاي اجرايي و زيرساخت‌هاي آغاز معاملات اوراق سلف ارزي اشاره كرد و گفت: عمده فرآيندهاي اجرايي انتشار اوراق سلف ارزي مشابه با تامين مالي ريالي با استفاده از اوراق سلف موازي استاندارد است كه همه زيرساخت‌هاي اين ابزار از سال‌ها پيش در بورس كالا وجود دارد. او افزود: در اين اوراق، دارايي معيني به عنوان دارايي پايه اوراق سلف استاندارد قرار مي‌گيرد و عرضه اوليه اوراق به صورت ارزي در بازار سرمايه انجام مي‌شود تا شركت‌ها بتوانند براي پروژه‌هاي پيش‌روي خود تامين مالي انجام دهند.
آراسته ادامه داد: نكته قابل توجه آن است كه با توجه به نوسانات قيمت ارز و آثار آن بر بازارهاي مالي، امكان تسويه نهايي در سررسيد به سه صورت فراهم شده است. يعني خريدار اين اوراق در سررسيد، اختيار دارد يكي از سه گزينه دريافت كالا، تسويه ارزي يا دريافت طلا، معادل ارزش ارزي دارايي خود را، انتخاب كند.
مدير بازارهاي مشتقه و صندوق‌هاي كالايي بورس كالاي ايران گفت: لازم به توضيح است منظور از طلا، شمش و سكه طلاي موجود در خزانه‌هاي بورس كالاي ايران است. اضافه شدن امكان تسويه با طلا، اين امكان را به خريدار مي‌دهد كه ريسك ناشي از نوسانات ارزي در سرمايه‌گذاري در اين اوراق را پوشش دهد.

ارسال نظر