واکنش فیدان به اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره اردوغان

۱۴۰۳/۰۵/۱۳ - ۱۰:۳۰:۰۲
کد خبر: ۳۱۷۹۳۳
واکنش فیدان به اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره اردوغان

وزیر امور خارجه ترکیه، در واکنش به اظهارات همتای صهیونیست خود درباره رئیس‌جمهور ترکیه، به شدت از او انتقاد کرد و اقدام وی را بیمارگونه توصیف کرد.

«هاکان فیدان» با انتشار پستی در پلتفرم «ایکس» در این باره نوشت: اینکه «یسرائیل کاتس» به جای مشغول بودن در سمت وزیر خارجه اسرائیل، کشور و رئیس جمهور ما را موضوع توهمات خود قرار می‌دهد، اقدامی بیمارگونه است.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر امور خارجه ترکیه ادامه داد: این شخص (یسرائیل کاتس) که حضورش در کابینه اسرائیل متشکل از وسواس افترا و دروغگویی است، نمادی از وقاحت نسل‌کشی کابینه بنیامین نتانیاهو است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که یسرائیل کاتس در پیامی در ایکش نوشت: اردوغان تنها به این دلیل که از جنبش حماس حمایت می‌کند و در برابر موضع کل جهان آزاد ایستاده است، ترکیه را به دیکتاتوری تبدیل می‌کند.

همچنین پس از آن که سفارت ترکیه در تل‌آویو به احترام شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، پرچم خود را به حالت نیمه افراشته درآورد، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، معاون سفیر ترکیه در اراضی اشغالی را احضار کرد.

وی در ادامه گفت: «اگر نمایندگان سفارت ترکیه در تل‌آویو می‌خواهند عزاداری کنند، به ترکیه بروند و با اربابشان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که حماس را در آغوش گرفته و از اقدامات جنایتکارانه آن حمایت می‌کند، عزاداری کنند.»

«اونجو کچلی» سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به پست یسرائیل کاتس گفت: شما نمی‌توانید با کشتن مذاکره‌کنندگان و تهدید دیپلمات‌ها به صلح برسید.

ارسال نظر