هریس به عنوان اولین زن رنگین‌پوست، آرای لازم حرب دموکرات را کسب کرد

۱۴۰۳/۰۵/۱۳ - ۱۰:۴۹:۴۷
کد خبر: ۳۱۷۹۴۲
هریس به عنوان اولین زن رنگین‌پوست، آرای لازم حرب دموکرات را کسب کرد

کامالا هریس پس از آنکه توانست آرای لازم کمیته ملی دموکرات را برای نامزدی حزب در انتخابات ۲۰۲۴ کسب کند، رسانه‌ها از او به‌عنوان اولین آمریکایی-آسیایی یاد می‌کنند که به چنین جایگاهی دست یافته است.

«کامالا هریس» که در حال حاضر معاون رئیس‌جمهور آمریکاست، در جریان یک رای‌گیری مجازی توسط نمایندگان کمیته ملی دموکرات، حداکثر آرا را از سوی نمایندگان حزبی (حداقل ۲۳۵۰ رای) کسب کرد و بدین ترتیب عملا نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا شد و قرار است با رقیبش «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه رقابت کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه یواس‌ای تودی در گزارشی می‌نویسد: «کامالا هریس به عنوان اولین زن سیاه‌پوست و آسیایی-آمریکایی به چنین جایگاهی دست یافته است و اگر بتواند رقیبش ترامپ را شکست دهد، به اولین رئیس‌جمهور زن در تاریخ ایالات متحده آمریکا بدل خواهد شد.»

هریس تاکید کرد که طی کنوانسیون ملی حزب دموکرات در تاریخ ۱۹ اوت (۲۹ مرداد) در شیکاگو نامزدی حزب را رسما خواهد پذیرفت و مشتاقانه منتظر است تا «این لحظه تاریخی» را جشن بگیرد.

او در سخنرانی خود گفت: «باعث افتخار است که نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده باشم. فداکاری شما برای کشور ما غیر قابل بحث است. می‌دانم که همه ما به شدت این احساس را داریم. ما کشورمان را دوست داریم، به وعده آمریکا ایمان داریم و این چیزی است که این ستاد انتخاباتی در راستای آن تلاش می‌کند.»

پس از آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل انتقادات و درخواست‌های فزاینده هم‌حزبی‌هایش در راستای عملکرد ضعیفش در اولین مناظره انتخاباتی ۲۰۲۴ از رقابت‌ها کناره‌گیری کرد، در اولین اقدام از معاونش کامالا هریس در این مسیر حمایت و اعلام کرد که از این پس او نامزد انتخابات ۲۰۲۴ می‌باشد و بدین ترتیب هریس ۵۹ ساله از این اقدام رئیس‌جمهور بایدن استقبال کرد و وعده داد که رقیبش ترامپ را شکست خواهد داد.

«جیمی هریسون» رئیس کمیته ملی دموکرات پس از رای‌گیری مجازی جهت انتخاب نامزد این حزب در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا در جریان یک پخش زنده بیان کرد: «بسیار باعث افتخار است که تایید کنم هریس معاون رئیس‌جمهور بیش از اکثریت آرا را از همه نمایندگان کنوانسیون به دست آورده است و نامزد حزب دموکرات خواهد بود. دوستان من، امروز روز خاصی است زیرا ما با افتخار اعلام می‌کنیم که اولین زن رنگین‌پوست را به عنوان نامزد حزب دموکرات خواهیم داشت.»

ارسال نظر