این کارگردان ایرانی فیلم «کوروش بزرگ» را می‌سازد

۱۴۰۳/۰۵/۱۳ - ۱۴:۰۸:۰۱
کد خبر: ۳۱۷۹۴۸
این کارگردان ایرانی فیلم «کوروش بزرگ» را می‌سازد

کارگردان فیلم «جاده های سرد» که فیلمنامه «کوروش کبیر» را در دست تولید داشت گفت: برای ساخت این فیلم با سرمایه گذار خارجی وارد مذاکره شدیم و مراحل پیش تولید نیز آغاز شد اما در مرحله فیلمبرداری توقیف شد.

مسعود جعفری جوزانی که به همراه رسول صدرعاملی و کیانوش عیاری، به تازگی به عنوان سفیر جدید اهدای عضو ایرانیان از سوی انجمن اهدای عضو ایرانیان معرفی شده است؛ بر بهره‌مندی از ظرفیت سینما به خصوص کارگردان های فیلم اولی مبنی برنگارش فیلمنامه و ساخت فیلم برای معرفی این عمل انسانی تاکید کرد و گفت: به زودی جلساتی به منظور بررسی ابعاد فعالیت هایی که می توان در این عرصه انجام داد؛ بین دو طرف قرارداد برگزار خواهد شد.

مسعود جعفری جوزانی کارگردان سینمای ایران با بیان این مطلب به تازه‌ترین فعالیت های خود اشاره کرد و گفت: نگارش جدیدترین فیلمنامه خودم را با نام «یعقوب لیث» به پایان رسانده ام و توسط انتشارات «آنا،پناه» در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شد و با استقبال خوبی نیز روبرو شد.

وی درباره فیلمنامه «یعقوب لیث» توضیح داد: این فیلمنامه بخش مهمی از تاریخ ایران را که کمتر به آن پراخت شده، بیان می کند. یعقوب لیث در راستای حفاظت و پاسداشت زبان و ادب فارسی دلاوری های بسیاری کرده و از کیان و اصالت زبان مادری ایرانیان دفاع کرده است. ولی در این حوزه شناختی کمتر به او پرداخته شده است و اگر شرایط تولید فراهم شود؛ لحظه ای در ساخت آن درنگ نمی کنم.

کارگردان فیلم «جاده های سرد» که فیلمنامه «کوروش کبیر» را در دست تولید داشت گفت: برای ساخت این فیلم با سرمایه گذار خارجی وارد مذاکره شدیم و مراحل پیش تولید نیز آغاز شد اما در مرحله فیلمبرداری توقیف و نیمه کاره رها شد و اگر فرصتی دست دهند این فیلم را برای فرزندان ایران خواهم ساخت.

ارسال نظر