یک فصل تحقیرآمیز دیگر برای فوتبال ایران شروع شد

۱۴۰۳/۰۵/۱۷ - ۱۲:۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۱۸۳۱۵
یک فصل تحقیرآمیز دیگر برای فوتبال ایران شروع شد

شکست سنگین نماینده فوتبال ما در خاک ایران مقابل یک تیم اماراتی، بار دیگر نشانه هایی از پسرفت این فوتبال را به تصویر کشید.

دیدار تیم های سپاهان و شباب الاهلی در پلی آف لیگ نخبگان آسیا، برای نماینده ایران حاصلی نداشت و یک شکست سنگین در کارنامه سپاهان ثبت شد.

به گزارش خبرورزشی، نتیجه ۴-۱ به سود حریف در نمای کلی، اگرچه نشانه یک نتیجه حقارت بار است اما سپاهان در این بازی بارها برای گشودن دروازه حریف حمله کرد؛ حمله های کور و بی نتیجه که نشان می دهد این تیم فاقد یک تمام کننده یا خط حمله درست و درمان است. از خط دفاع که چیزی نگوییم؛ در نوع خودش ویران کننده بود و بارها توپ، پشت مدافعان سپاهان افتاد...

این باخت سنگین اما باعث نمی شود تا فراموش کنیم سپاهان یکی از تیم های برنامه محور فوتبال ایران است. این باشگاه همیشه از نظر مالی جزو بهترین ها بود و به لحاظ مدیریتی، با خیلی از تیم های ما قابل قیاس نیست. سپاهان، تیمی باتجربه های متفاوت در فوتبال آسیا است؛ پس چرا به این روزگار سخت دچار می شود؟ شکست ۴-۱ مقابل نماینده امارات که به تازگی سردار آزمون را هم خریده به چه معناست؟

امیدواریم که دچار اشتباه شده باشیم اما این باخت می تواند سرآغاز یک فصل تحقیرآمیز دیگر برای نمایندگان فوتبال ایران در آسیا باشد! مگر از بقیه تیم هایی که به مصاف حریفان آسیا می روند، بیش از این توقع داریم؟

شباب الاهلی که تیمی متشکل از بازیکنان چند ملیتی دارد، از برند نایکی پیراهنش بگیرید تا همه امکاناتی فوق العاده ای که در باشگاه خود فراهم کرده است را به عنوان فرهنگ باشگاهداری به فوتبال آسیا تقدیم می کند. شباب قبل از برگزاری دیدار با سپاهان در شبکه جهانی ایکس، ویدیویی از کیفیت ورزشگاه نقش جهان منتشر می کند و تحقیر فوتبال ایران، دقیقا از همان جا آغاز می شود.

دیگر تیم های عربی فراموش کرده اند که فوتبال ما در قاره کهن، اوج اقتدار را تجربه کرده و یکی از رکوردداران فتح جام ملت هاست اما چه سود که از آخرین قهرمانی ایران ۵۰ سال می گذرد؟ اما چه فایده در تمام سال های گذشته، هرگز در لیگ نخبگان آسیا، جام نگرفتیم!

این روزها کسی حال و حوصله داستان شنیدن و خاطره تعریف کردن ندارد. شباب الاهلی در زمان حال زندگی می کند. این تیمی است که در اختیار دارد و این همان نتیجه ای است که مقابل نماینده ایران رقم می زند. در خاک ایران از نماینده فوتبال امارات ۴ گل می خوریم؛ دیگر چه حرف تازه ای برای گفتن باقی می ماند؟

ارسال نظر