حمایت نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس از انتخاب وزیر نفت جوان

۱۴۰۳/۰۵/۱۷ - ۲۳:۱۶:۴۷
کد خبر: ۳۱۸۳۴۵
حمایت نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس از انتخاب وزیر نفت جوان

در آستانه ارائه فهرست کابینه دولت چهاردهم به مجلس گمانه‌زنی‌ها درباره چهره‌هایی که قرار است به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شوند، داغ‌تر شده است.

در آستانه ارائه فهرست کابینه دولت چهاردهم به مجلس گمانه‌زنی‌ها درباره چهره‌هایی که قرار است به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شوند، داغ‌تر شده است.

به گزارش تجارت نیوز، اسامی در فضای مجازی و رسانه‌ها برای هر وزارتخانه دست به دست می‌شود و برای هر وزارت چند گزینه مطرح شده است. در نهایت اما چهره‌های اصلی روزی که مسعود پزشکیان لیست وزرای پیشنهادی خود را تقدیم مجلس کند، مشخص می‌شود.

وزارت نفت هم از جمله وزارتخانه‌هایی است که حرف و گفت اطراف آن زیاد مطرح می‌شود. در این مدت از چهره‌هایی به عنوان گزینه این وزارتخانه یاد شده است. اما سوال این است که با وجود چالش‌های گسترده‌ای مانند بحران ناترازی انرژی، عقب‌افتادگی و از کارافتادگی شبکه انرژی و پالایشگاهی، بحران نیروی انسانی، اکتشاف و برداشت نفت و مشتقات نفتی چه فردی باید سکان این وزارتخانه را بر عهده بگیرد که توان مدیریت آن را داشته باشد.

در ادامه اظهارت سه نفر از اعضای کمیسیون انرژی مجلس که به عنوان کمیسیون مرتبط با وزارت نفت شناخته می‌شود و در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز مطرح شده، می‌آید. این نمایندگان درباره مشخصه‌های وزیری صحبت کرده‌اند که توان و قدرت مدیریت چالش‌های وزارت نفت را دارد.

انرژی و انگیزه جوانی برای وزارت نفت بسیار اهمیت دارد

محمد بهرامی، نایب‌رئیس دوم کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: وزیر نفت باید جوان و تحول‌خواه باشد، انرژی و انگیزه جوانی برای وزارت نفت بسیار اهمیت دارد. وقتی وزیر از تخصص و سواد برخوردار باشد خود به خود روی نگاه او نیز تاثیر می‌گذارد و تفکر این فرد را هم به‌روز می‌کند.

بهرامی در ادامه تاکید می‌کند: افرادی که بالای ۷۰ سال سن دارند دیگر نمی‌توانند وزیر شوند. این افراد تحرک لازم را ندارند. نام بعضی از جوانان وزارتخانه هم به عنوان گزینه مطرح است که اگر از آنها هم استفاده شود به نظرم خوب است به هر حال تا لایه نزدیک به وزیر رفته‌اند و حوزه نفت را هم به خوبی می‌شناسند.

وزیر باید بتواند تجربه و انرژی را با هم تلفیق کند

روح‌الله متفکر آزاد، عضو کمیسیون انرژی و عضو هیات‌رئیسه مجلس معتقد است: وزیر باید بتواند تجربه و انرژی را با هم تلفیق کند؛ یعنی وزیری باشد که جوان، تحول‌خواه و با تجربه باشد و اینها باید در کنار همدیگر قرار بگیرد.

او می‌افزاید: فکر می‌کنم باید وزیری باشد که حال حرکت کردن را داشته باشد و در عین حال تحول‌گرا باشد و از مشکلات و چالش‌های این حوزه اطلاع کافی داشته باشد و خوش‌سابقه باشد.

وزیر باید فردی تحول‌‌خواه و بسیار توانمندی باشد

فرهاد شهرکی، عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس، عنوان می‌کند: با توجه به تنوعی که در وزارت نفت در صنایع بالادستی، پایین‌دستی و صنایع پتروشیمی و… حاکم است و توسعه‌ای که مباحث نفتی دارد، وزیر باید فردی تحول‌‌خواه و بسیار توانمندی باشد که در این حوزه‌ها تجربه لازم از جمله راه‌اندازی پالایشگاه‌های بزرگ و ملی را داشته باشد.

شهرکی تاکید می‌کند: قطعاً وزارت نفت با توجه به نقشی که دارد باید یک مدیر میدانی، تحول‌خواه با تفکرات جدید و به‌روز و دارای تجربه کاری باشد.

ارسال نظر