پزشكيان در گفت‌وگو با ماكرون:

غربي‌ها فورا حمايت از صهيونيست‌ها را متوقف كنند

۱۴۰۳/۰۵/۱۷ - ۲۳:۴۶:۴۰
کد خبر: ۳۱۸۳۵۳

رييس‌جمهور تصريح كرد: امريكا و كشورهاي غربي با رويكردي متناقض و دوگانه از رژيمي كه به هيچ يك از قوانين و مقررات بين‌المللي پايبند نيست و از هيچ اقدامات جنايتكارانه‌اي در منطقه فرو گذار نكرده، حمايت مي‌كنند و در نهايت تاسف، كشورهايي را كه هدف اينگونه اقدامات قرار گرفته‌اند، به عدم پاسخ و خويشتنداري دعوت مي‌كنند.

رييس‌جمهور تصريح كرد: امريكا و كشورهاي غربي با رويكردي متناقض و دوگانه از رژيمي كه به هيچ يك از قوانين و مقررات بين‌المللي پايبند نيست و از هيچ اقدامات جنايتكارانه‌اي در منطقه فرو گذار نكرده، حمايت مي‌كنند و در نهايت تاسف، كشورهايي را كه هدف اينگونه اقدامات قرار گرفته‌اند، به عدم پاسخ و خويشتنداري دعوت مي‌كنند. مسعود پزشكيان ظهر روز چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفني «امانوئل مكرون» رييس‌جمهور فرانسه كه با ابراز نگراني از تشديد التهابات در منطقه در پي اقدام تروريستي رژيم صهيونيستي در به شهادت رساندن «اسماعيل هنيه» رييس دفتر سياسي جنبش حماس، تقاضاي خويشتنداري از جانب ايران داشت، گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره براي ايجاد صلح، ثبات و امنيت در منطقه و جهان و جلوگيري از تنش، ناامني و جنگ نقشي محوري ايفا كرده، اما رژيم صهيونيستي با اقدامات جنايتكارانه و تروريستي خود عليه مردم مظلوم و بي‌دفاع غزه و همچنين ترور شهيد هنيه به عنوان ميهمان رسمي جمهوري اسلامي ايران به دنبال آتش‌افروزي در منطقه است و متاسفانه امريكا و كشورهاي غربي نيز به جاي محكوميت، اين رژيم را در ارتكاب جنايت، نسل‌كشي و ترور حمايت كرده‌اند.

رييس‌جمهور با تاكيد بر محفوظ بودن حق پاسخ مناسب به اين اقدامات از سوي ايران، از رفتار منفعلانه امريكا و كشورهاي غربي، پس از حمله رژيم صهيونيستي به سفارت جمهوري اسلامي ايران در دمشق و همچنين ترور رييس دفتر سياسي جنبش حماس در تهران، انتقاد و تصريح كرد: امريكا و كشورهاي غربي با رويكردي متناقض و دوگانه از رژيمي كه به هيچ يك از قوانين و مقررات بين‌المللي پايبند نيست و از هيچ اقدامات جنايتكارانه‌اي در منطقه فرو گذار نكرده، حمايت مي‌كنند و در نهايت تاسف، كشورهايي را كه هدف اين‌گونه اقدامات قرار گرفته‌اند، به عدم پاسخ و خويشتنداري دعوت مي‌كنند. پزشكيان در ادامه با تاكيد بر اينكه ‌تا زماني كه رژيم صهيونيستي با حمايت سياسي، مالي، تسليحاتي و رسانه‌اي امريكا و كشورهاي غربي با خيال راحت به نسل‌كشي، جنايت و ترور اقدام مي‌كند، منطقه و جهان روي ثبات، امنيت و صلح را نخواهد ديد، افزود: اگر امريكا و كشورهاي غربي واقعا به دنبال جلوگيري از جنگ و ناامني در منطقه هستند، براي اثبات اين ادعا بايد فورا فروش سلاح و حمايت از رژيم صهيونيستي را متوقف و اين رژيم را وادار به توقف نسل‌كشي و حملات به غزه و پذيرش آتش‌بس كنند. رييس‌جمهور تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران پرهيز از جنگ و تلاش براي استقرار صلح و امنيت جهاني را جزو اصول اساسي خود مي‌داند، اما در چارچوب معاهدات و قوانين بين‌المللي هرگز در مقابل تعدي به منافع و امنيت خود سكوت نخواهد كرد. همچنين رييس‌جمهوري در پيامي با تبريك روز خبرنگار، اين مناسبت را فرصتي مغتنم براي ارج نهادن به كوشش خستگي‌ناپذير پاسداران حقيقت و وجدان‌هاي بيدار جامعه دانست كه با قلم توانا و بيان رسا، نقشي حياتي در روشنگري، تنوير افكار عمومي و اميدآفريني ايفا مي‌كنند.
متن پيام رييس‌جمهوري به شرح زير است: 

«بسم‌الله الرحمن الرحيم
هفدهم مرداد، فرصتي مغتنم براي ارج نهادن به كوشش خستگي‌ناپذير پاسداران حقيقت و وجدان‌هاي بيدار جامعه است؛ آنان كه با قلم توانا و بيان رساي‌شان، نقشي حياتي در روشنگري، تنوير افكار عمومي و اميدآفريني ايفا مي‌كنند.

شأن و منزلت والاي خبرنگاران از آن روست كه در انجام رسالت خطير خويش و خدمت به مردم و اطلاع‌رساني صادقانه، همت خود را فداكارانه به كار مي‌بندند و تمام توان و استعداد خويش را در طبق اخلاص مي‌نهند.

در عصري كه سيل خروشان اخبار، مخاطب و جامعه را در تشخيص حقيقت و گزينش راستي‌ها با چالش‌هاي پيچيده روبرو ساخته و حقيقت در هزارتوي ناراستي‌ها محجوب گشته، اين خبرنگاران هستند كه با تكيه بر شجاعت و دانش ژرف خود، به اعماق پنهان حقيقت رخنه كرده و رسالت عظيم آگاهي‌بخشي و هشياري اجتماعي را به منصه ظهور مي‌رسانند. بي‌گمان، اين مسير پرفراز و نشيب، كمتر از جهاد در راه حق و حقيقت نيست. جوهره خبرنگاري در همزيستي با مردم و درك عميق دغدغه‌هاي آنان نهفته است. خبرنگاران به عنوان ديده‌بانان هوشيار جامعه، پل ارتباطي ميان دولت و ملت هستند و شايسته است همواره صداي رساي كساني باشند كه فريادشان كمتر به گوش مي‌رسد. اينجانب ضمن تبريك اين روز فرخنده به تمامي خبرنگاران گرانقدر ميهن عزيزمان، اين اطمينان را مي‌دهم كه دولت چهاردهم با درك عميق جايگاه رفيع رسانه‌ها و خبرنگاران و بهره‌گيري از تمامي ظرفيت‌ها در جهت صيانت از حقوق ايشان، در راستاي ترميم پيوند دولت و ملت و ايجاد همبستگي ملي، از هيچ كوششي فروگذار نخواهد كرد. با گراميداشت ياد و خاطره شهداي والامقام عرصه خبر و اطلاع‌رساني، به‌ويژه شهيد محمود صارمي و همرزمانش و تمامي شهداي خبرنگار جبهه مقاومت كه در ماه‌هاي اخير در راه انجام رسالت انساني دفاع از حقايق غزه و انعكاس جنايات رژيم صهيونيستي، جان شيرين خود را نثار كردند، از درگاه خداوند متعال براي همه خبرنگاران، اين مشعل‌داران راه حقيقت و آزادي، بهروزي و توفيق روزافزون مسئلت مي‌نمايم.»

ارسال نظر