همراه داشتن قرص و داروهاي كدئيني در عراق جرم است

۱۴۰۳/۰۵/۲۰ - ۰۱:۲۸:۰۳
کد خبر: ۳۱۸۴۷۷

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت: حمل يا جابه‌جايي هرگونه مواد مخدر يا داروهاي حاوي كدئين، حتي به مقدار بسيار اندك و ناچيز در كشور عراق ممنوع است و زائران بايد به هشدارهاي پليس در اين زمينه توجه ويژه داشته باشند.

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت: حمل يا جابه‌جايي هرگونه مواد مخدر يا داروهاي حاوي كدئين، حتي به مقدار بسيار اندك و ناچيز در كشور عراق ممنوع است و زائران بايد به هشدارهاي پليس در اين زمينه توجه ويژه داشته باشند. سردار ايرج كاكاوند در نشست مشترك با رييس پليس مبارزه با مواد مخدر كشور عراق كه در پايانه مرزي مهران برگزار شد، ضمن ابراز خرسندي از فرصت پيش‌آمده، به روابط نزديك و دوستانه بين دو كشور اشاره كرد و افزود: مبارزه قاطع و هدفمند با قاچاق مواد مخدر نيازمند تلاش فراوان در فراتر از مرزهاي ملي دو كشور است. او اظهار داشت: بي‌ترديد يك كشور به تنهايي نمي‌تواند در مبارزه همه‌جانبه با اين بلاي خانمان‌سوز توفيقات چنداني كسب كند، موفقيت زماني حاصل مي‌شود كه تمام كشورها با هم افزايي در اين عرصه گام‌هاي موثرتري بردارند و اميدوارم با همكاري‌هاي متقابل دو كشور ايران و عراق شاهد مشاركت هر چه بيشتر در راستاي مقابله قاطع با قاچاق مواد مخدر باشيم.

سردار كاكاوند همچنين به ضرورت برنامه‌ريزي و تسهيل در سفر زيارتي زائران حين برگزاري مراسم با شكوه اربعين اشاره كرد و افزود: همزمان با نزديك شدن به موسم پر‌شور اربعين حسيني (ع) و سفر خيل عظيمي از هموطنان به كشور عراق، به منظور صيانت و پيشگيري از بروز هر‌گونه رويداد و جرايم احتمالي مرتبط با مواد مخدر و نيز تردد امن و آسان زائرين انتظار داريم با همكاري بيشتر شاهد رفع مشكلات موجود، حين برگزاري حماسه اربعين براي زائران عزيز در مرزها باشيم. كاكاوند در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه حمل و جابه‌جايي هر‌گونه مواد مخدر يا داروهاي ممنوعه در كشور عراق جرم است و با عاملان آن برخورد مي‌شود، اظهار داشت: حمل يا جابه‌جايي هر گونه مواد مخدر يا داروهاي حاوي كدئين، حتي به مقدار بسيار اندك و ناچيز در كشور عراق ممنوع است و زائران بايد به هشدارهاي پليس در اين زمينه توجه ويژه داشته باشند.

ارسال نظر