وعده افزایش عرضه بلیت پروازهای اربعین از امروز

۱۴۰۳/۰۵/۲۲ - ۱۲:۴۵:۰۱
کد خبر: ۳۱۸۶۵۶
وعده افزایش عرضه بلیت پروازهای اربعین از امروز

سخنگوی سازمان هواپیمایی از افزایش عرضه بلیت پروازهای اربعین از امروز خبر داد و مدعی شد قیمت ۱۴ میلیون تومانی پرواز اربعین برای ایرلاین‌های خارجی است.

جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره اظهار کرد:‌ بازه فروش بلیت پروازهای اربعین با نرخ مصوب از 24 مرداد تا 9 شهریور  است و نرخ بلیت نیمه شرقی کشور از جمله استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، سیستان  و بلوچستان، فارس، کرمان و گلستان 6 میلیون تومان در هر طرف است و نرخ بلیت برای نیمه غربی کشور و مهران 5 میلیون تومان است.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: همه شرکت‌های هواپیمایی موظفند بلیت اربعین را از طریق سایت شرکت‌های هواپیمایی و درگاه‌های  اینترنتی و دفاتر خدمات مسافرتی عرضه کنند.

وی با بیان این‌که بلیت پروازهای اربعین با نرخ 14 میلیون تنها مربوط به ایرلاین‌های خارجی و کانکشن است، افزود: شرکت‌های هواپیمایی داخلی موظف هستند که بلیت را با نرخ مصوب برای بازه زمانی 24 مرداد تا 9 شهریور ماه عرضه کنند. در این بازه زمانی سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان بازرسی نظارت‌های خود را چندین برابر کرده و در صورتی که فردی در این بازه زمانی بلیت را گرانتر بخرد با آنها برخورد خواهد شد.

یازرلو تاکید کرد: از دوشنبه ظرفیت بیشتری برای عرضه بلیت‌های اربعین در نظر گرفته خواهد شد و 3 ایرلاین دیگر بلیت‌های خود را در سایت شرکت‌های هواپیمایی در معرض خرید عموم قرار می‌دهد اما هموطنان باید ظرفیت محدود ناوگان هوایی را مدنظر قرار دهند؛ چراکه از هر 5 نفر متقاضی شاید یک نفر بتواند بلیط خود را تهیه کند.

در حالی سخنگوی سازمان هواپیمایی مدعی است قیمت 14 میلیون تومانی پروازهای اربعین مربوط به ایرلاین‌های خارجی و کانکشن است که بلیت پرواز تهران-نجف شرکت‌های هواپیمایی داخلی با قیمت 11.5 تا 14 میلیون تومان توسط برخی سایت‌ها به فروش می‌رسید.