آغاز پیش فروش بلیط پروازهای اربعین

۱۴۰۳/۰۵/۲۰ - ۱۰:۲۵:۲۹
کد خبر: ۳۱۸۴۹۱
آغاز پیش فروش بلیط پروازهای اربعین

پیش‌فروش رسمی بلیت پرواز‌های اربعین از ۲۰ مرداد ماه از سوی شرکت‌های هواپیمایی آغاز می‌شود.

از ۲۰ مرداد ماه پیش فروش بلیت پروازهای اربعین از سوی تمامی شرکت های هواپیمایی آغاز می شود. این در حالی است که مقرر شده بود پیش فروش بلیت پروازهای اربعین از ۱۳ مرداد ماه  آغاز شود، اما این پیش فروش تنها از طریق چند شرکت هواپیمایی انجام شد و فروش به مرور و تدریجی صورت گرفت‌ که همین امر باعث اعتراض و گله‌مندی تعداد زیادی از زائران و مسافرانی که قصد داشتند از طریق هوایی به اربعین بروند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه  فروش بلیت پروازهای اربعین از سوی ۲۱ شرکت‌ هواپیمایی از فردا ۲۰ مرداد ماه آغاز خواهد شد گفت: پروازهای اربعین به مقصد نجف و بغداد از سوی ۲۱ شرکت هواپیمایی آغاز می‌شود و این فروش به صورت تدریجی و پلکانی خواهد بود تا زائران بتوانند برای بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور به راحتی اقدام به خرید  بلیت کنند.

وی با بیان اینکه تمامی شرکت های هواپیمایی حق دارند تنها با نرخ مصوب اقدام به فروش بلیت کنند،گفت: مردم در اربعین به هیچ وجه بدون بلیت وارد فرودگاه‌های کشور و به ویژه فرودگاه نجف نشوند و حتما برای ایام اربعین زائران بلیت رفت و برگشت خریداری کنند مگر اینکه بخواهند از شقوق دیگر حمل و نقل استفاده کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی ادامه داد: ایرلاین‌ها و مسئولان فرودگاهی سعی کنند که ایستایی زائران اربعینی به حداقل ممکن برسد.

محمدی‌بخش با بیان اینکه ٨٠ درصد پروازها به نجف و ٢٠ درصد پروازها به فرودگاه بغداد است، افزود: امسال پروازها از مبدا ایران از ٢۶ فرودگاه‌ انجام می‌شود و به شرکت‌های هواپیمایی عراقی اعلام کردیم که بدون محدودیت می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه پروازهای اربعین امسال از ۲۶ فرودگاه کشور آغاز می‌شود، گفت: برای ایجاد سهولت زائران ۵ فرودگاه دیگر نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

معاون راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: با توجه به آمار، پروازهای اربعین نسبت به سال گذشته رشد داشته و چندین پرواز نیز در قالب پروازهای فوق‌العاده به تعداد پروازها اضافه خواهد شد.

محمدی بخش افزود: نرخ مصوب بلیت پروازهای اربعین از برخی مقاصد کشور ۱۰ میلیون تومان و از برخی فرودگاه‌های دیگر ۱۲ میلیون تومان است که ۶ میلیون مبلغ دریافتی از زائرین به فرودگاه نجف برای هزینه‌های فرودگاه پرداخت می‌شود. همچنین یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های هوایی تأمین ارز پرداختی است که فرودگاه میزبان به جز پرداخت نقدی، روش دیگری را نمی‌پذیرد.

براساس این گزارش همچنین مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه امسال ظرفیت صندلی پروازها را افزایش داده‌ایم گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال ظرفیت مسافر در ایام اربعین نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: برای امسال حدود ۴۰۰ هزار صندلی پرواز در نظر گرفته شده که پیش بینی می‌شود نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

سامانی بیان کرد: عرضه بلیت پروازهای اربعین برای بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور ماه است که شرکت های هواپیمایی موظف هستند به مرور این عرضه را انجام دهند تا توزیع مناسبی برای بلیت در تمامی بازه زمانی صورت گیرد.

همچنین پیش از این هم مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروازهای اربعین اعلام کرده بود کربلا مقصد سفر آمال و آرزوی همه ما است، گفت: ٣٠ درصد پروازهای اربعین از ترمینال سلام انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سوء استفاده از بلیت اربعین غیر قابل گذشت است، گفت: با سوء استفاده گران از بلیت اربعین نباید تعارف داشت، نباید مشمول مجازات عادی شوند و بدون ملاحظه باید با آنها برخورد شود و بدون تعارف و بدون در نظر گرفتن اینکه شرکت برای فلانی‌ها است.  

وی ادامه داد: پیش بینی ما سفر ٩ میلیون نفر در مسیر رفت و برگشت در ایام اربعین به کشور عراق است و خدمات لجستیکی را برای جابه‌جایی ٩ میلیون نفر آماده کرده‌ایم.

همچنین  شمس‌الدین فرزادی‌پور، مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه ۲۴ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی علمیات پروازی اربعین را انجام می‌دهند، اظهار داشت: بیش از ۸۵ درصد جابه جایی زائران از فرودگاه امام صورت می گیرد و سال گذشته ۲۰۰ هزار زائر در مسیر رفت و ۲۰۰ هزار زائر در مسیر برگشت نجف و بغداد را جابه‌جا کردیم.  

براساس این گزارش با توجه به افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی زائران اربعین انتظار می رود که شرکت های هواپیمایی برنامه ریزی لازم را برای جابه جایی زائران با کمترین  مشکل فراهم کنند.

ارسال نظر