العربی‌الجدید: ایران به غربی‌ها گفته پاسخ به اسرائیل حتمی است

۱۴۰۳/۰۵/۲۳ - ۲۲:۳۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۸۷۵۳
العربی‌الجدید: ایران به غربی‌ها گفته پاسخ به اسرائیل حتمی است

طرف‌های اروپایی و غربی درباره اجتناب‌ناپذیر بودن پاسخ ایران متقاعد شده‌اند و خواستار کاهش دامنه و شدت آن هستند. طرف‌های اروپایی و آمریکایی در تماس‌های خود با تهران از سیاست چماق و هویج برای منصرف کردن این کشور از پاسخ به رژیم صهیونیستی استفاده کرده و گفته‌اند این طرف‌ها پیشنهاداتی ارائه کردند که شامل «توسعه روابط ایران و اروپا و از سرگیری مذاکرات با هدف لغو تحریم‌ها به شکل جدی‌تر از قبل» می‌شد.

منابع مطلع ایرانی می‌گویند تهران به طرف‌هایی که با آن تماس گرفته بودند، گفته پاسخ به رژیم صهیونیستی «حتمی است و لغو نمی‌شود».

به گزارش ایسنا، رسانه قطری خبر داده طرف‌های اروپایی و غربی درباره اجتناب‌ناپذیر بودن پاسخ ایران متقاعد شده‌اند و خواستار کاهش دامنه و شدت آن هستند.

منابع مطلع ایرانی به رسانه قطری «العربی الجدید» گفته‌اند طرف‌های اروپایی و آمریکایی در تماس‌های خود با تهران از سیاست چماق و هویج برای منصرف کردن این کشور از پاسخ به رژیم صهیونیستی استفاده کرده و گفته‌اند این طرف‌ها پیشنهاداتی ارائه کردند که شامل «توسعه روابط ایران و اروپا و از سرگیری مذاکرات با هدف لغو تحریم‌ها به شکل جدی‌تر از قبل» می‌شد.

این منابع می‌گویند در سایه ترس از گسترش درگیری در منطقه و تبدیل آن به جنگ گسترده و همه‌جانبه، طرف ایرانی هشدارها و پیشنهادات «غیر جدی» در مورد مذاکرات آتش‌بس غزه، از سرگیری مذاکرات هسته‌ای و غیره را رد کرده است.

ایران اعلام کرده به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، قطعا پاسخ خواهد داد.

به گفته این منابع، ایران به طرف‌های دیگر اطلاع داده که مداخله آمریکا یا غرب در هرگونه حمله رژیم صهیونیستی منجر به شعله‌ور شدن جنگی همه جانبه در منطقه می‌شود و افزایش تماس‌های مستقیم اروپا در روزهای اخیر پس از شکست میانجی‌گری صورت گرفته بین ایران و آمریکا برای متقاعد کردن تهران به‌عدم حمله به سرزمین‌های اشغالی بوده است.