با این راهکارها سوزش معده را بدون مصرف دارو کاهش دهید

۱۴۰۳/۰۶/۰۴ - ۱۸:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۹۵۳۲
با این راهکارها سوزش معده را بدون مصرف دارو کاهش دهید

به گفته یک متخصص گوارش، نحوه قرار گرفتن سر نسبت به بدن، هنگام خوابیدن در سوزش معده نقش دارد.

سوزش سر دل یا سوزش معده به احساس درد سوزشی در پشت جناغ یا ناحیه بالای شکم می‌گویند. محتویات اسیدی معده به سمت بالا و به سوی مری حرکت می‌کند و یک بیماری شناخته شده به عنوان ریفلاکس معده به مری یا رفلکس اسید را ایجاد می‌کند که باعث سوزش سر دل می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یک متخصص گوارش از کلینیک دانشگاه رویتبرگ در این باره گفت: سوزش معده را می توان با تغییر رژیم غذایی، بالا بردن سر هنگام خواب، جویدن آدامس بدون قند و اجتناب از لباس های تنگ کاهش داد.سوزش سر دل زمانی رخ می دهد که اسید معده وارد مری شده و دیواره های آن را تحریک می کند. این احساس ممکن است بعد از غذا خوردن به فرد دست دهد. به خصوص اگر در خوردن غذاهای تند، چرب، سرخ شده، دودی یا ترش زیاده روی کرده باشید یا از آن‌ها سوء استفاده کرده باشید.

این متخصص توصیه می‌کند: اول لازم است از غذاهایی که می توانند باعث سوزش سر دل شوند، اجتناب کنید. سبزیجات، گوشت بدون چربی، نان سبوس دار و غلات فرآوری نشده را در منوی غذایی خود بگنجانید. وعده‌های غذایی کوچک بخورید و پرخوری نکنید. دوم، سر خود را هنگام خواب بالاتر از بدن به صورت شیب دار قرار دهید. سوزش سر دل اغلب در شب اتفاق می افتد پس سعی کنید در حالی که سر تخت بالا است بخوابید. این کار به جلوگیری از ورود شیره معده به مری کمک می کند.

به عنوان سومین کار، پزشک جویدن آدامس بدون قند را توصیه می‌کند. جویدن تولید بزاق را تحریک و این کار به خنثی کردن اسید معده کمک می‌کند.

چهارمین توصیه، اجتناب از لباس های تنگ است. که به معده فشار وارد می‌کند و در نتیجه ورود محتویات اسیدی معده به مری را تسهیل می کند.

سوزش معده یک پدیده ناخوشایند است و اگر به طور منظم شما را آزار می دهد، باید با پزشک مشورت کنید. یک متخصص به شناسایی علل سوزش سر معده و ارائه درمان موثر کمک می‌کند.

منبع: gazeta.ru