نرخ خرید تضمینی گندم به زودی اعلام می‌شود

۱۴۰۳/۰۶/۰۵ - ۱۲:۳۵:۰۲
کد خبر: ۳۱۹۶۰۷
نرخ خرید تضمینی گندم به زودی اعلام می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم مهم است و نرخ آن باید تا به امروز ابلاغ می‌شد گفت: برای اعلام نرخ خرید تضمینی گندم جلسات در حال پیگیری است و این نرخ به زودی ابلاغ می‌شود.

غلامرضا نوری قزلجه در مراسم آغاز سال زراعی جدید اظهار داشت: همزمانی کشت پاییزه با آغاز دولت اتفاق مبارکی است و امید می‌رود سال زراعی خوبی پیش رو داشته باشیم و از تلاش همه کشاورزان و مسئولان قدردانی میکنم.

به گزارش تسنیم، وی افزود : در تولید گندم اتفاق های خوبی افتاده است و تداوم داده می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: به زراعی، تغذیه و بهره وری بسیار در تولید گندم مهم است و این اقدامات ادامه داده می‌شود و تداوم خودکفایی دهه 80 در تولید گندم جشن گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: تولید کالای اساسی در کشور برای وزارت جهاد کشاورزی مهم و اساسی است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مشی دولت اجرای قانون و برنامه ها در کشور است گفت: قانون افزایش بهره وری در کشور مهم است که حرکت بر روی آن خواهد بود.

نوری قزلجه گفت: دولت باید منابع لازم برای عملیاتی شدن این برنامه ها را فراهم کند تا بتوانیم به خودکفایی 90 درصد محصولات کشاورزی برسیم.

نرخ خرید تضمینی گندم به زودی اعلام می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای خودکفایی 90 درصدی محصولات کشاورزی 1000 همت برآورد منابع مالی صورت گرفته است. وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم مهم است و نرخ آن باید تا به امروز ابلاغ می‌شد گفت: برای اعلام نرخ خرید تضمینی گندم جلسات در حال پیگیری است و این نرخ به زودی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: این اقدام از مسیر قانونی خود پیش می‌رود و منافع تولید کننده در نظر گرفته میشود که عامل مهمی برای انگیزه تولید کنندگان‌ است.

نوری قزلجه گفت: قطعی برق برای کشاورزان خیلی مهم است و تولید آنها دچار آسیب می‌شود و کشاورزان حاضر هستند برق خانه شان قطع شود اما برق مزارع آنها قطع نشود.

وی افزود: برای تامین تراکتور مورد نیاز کشاورزان نیز مذاکراتی انجام شده است تا دغدغه‌ ای نداشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: اعتماد جامعه کشاورزی را با اعلام به موقع قیمت ها و پرداخت مطالبات کشاورزان جلب یا حفظ می شود.

وی افزود: بحث های ترویجی برای جامعه کشاورزی بسیار مهم است و کارشناسان باید به صورت چهره به چهره با کشاورزان ارتباط داشته باشند.

وی گفت: آمار و ارقام برای جامعه کشاورزی مهم است و هیچ ابایی از اصلاح و دقیق شدن آن نباید داشته باشیم که از چالش های اصلی کشاورزی است و موجب بی اعتمادی در دستگاه های بین بخشی می‌شود.

 نوری قزلجه گفت: امنیت غذایی کشور با کارهای فنی و اساسی‌ شکل می‌گیرد و اینطور نخواهد بود که برای اینکه فعالیت خود را مثبت نشان دهیم قیمت مرغ و تخم مرغ را ارزان نگه داریم.