پزشكيان:

با مردم بودن هرگز به معناي پوپوليست ‌ بودن نيست

۱۴۰۳/۰۶/۰۸ - ۰۶:۰۸:۱۱
|
کد خبر: ۳۱۹۷۹۲

رييس‌جمهوري از اعضاي دولت خواست كنترل تورم، رشد و رونق توليد، مديريت صحيح فضاي مجازي، سفرهاي استاني و حفظ و ارتقاي رويكرد مردمي دولت چهاردهم را به عنوان نكات محوري بيانات رهبري انقلاب مورد توجه جدي قرار دهند.

رييس‌جمهوري از اعضاي دولت خواست كنترل تورم، رشد و رونق توليد، مديريت صحيح فضاي مجازي، سفرهاي استاني و حفظ و ارتقاي رويكرد مردمي دولت چهاردهم را به عنوان نكات محوري بيانات رهبري انقلاب مورد توجه جدي قرار دهند.
مسعود پزشكيان در جلسه هيات دولت با تبريك و گرامي‌داشت هفته دولت و ياد شهيدان رجايي و باهنر، از رهبر معظم انقلاب اسلامي براي فرصت ديدار و رهنمودهاي ايشان قدرداني كرد و از همكاران خود در دولت خواست كه كنترل تورم، رشد و رونق توليد، مديريت صحيح فضاي مجازي، موضوع سفرهاي استاني و حفظ و ارتقاي نگاه و رويكرد مردمي دولت چهاردهم به عنوان نكات محوري فرمايشات ايشان را به شكل جدي مورد توجه قرار دهند.
رييس‌جمهور با بيان اينكه با مردم بودن هرگز به معناي پوپوليست بودن نيست، افزود: براي بنده اينجا بودن سخت‌تر از حضور داشتن كنار و در ميان مردم است؛ باور جدي دارم كه مردم ولي نعمت ما هستند و بايد خالصانه و صادقانه به آنها خدمت كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش با آرزوي موفقيت براي معاون حقوقي و رييس سازمان حفاظت محيط‌زيست به عنوان اعضاي جديد هيات دولت، از همه اعضاي كابينه خواست در انتخاب معاونان و مديران مجموعه تحت مديريت خود، براساس شاخص‌ها و شايستگي افراد را منصوب كنند و از انتخاب مديران براساس دوستي، نزديكي‌هاي سياسي و نظاير آن به‌طور جدي پرهيز كنند.
رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه اگر در تمام سطوح اين‌گونه عمل كنيم، شعار وفاق ملي ما براي مردم باورپذيرتر شده و وحدت و انسجام تقويت خواهد شد، اظهار كرد: اگر افراد براساس شايستگي و توانمندي انتخاب و منصوب شوند، مشاركت، اميد و اعتماد مردم به دولت نيز افزايش خواهد يافت. پزشكيان همچنين با تاكيد بر ضرورت باور افراد به اجراي سند چشم‌انداز، سياست‌هاي كلي ابلاغي و قانون برنامه، گفت: منشا اختلافات، منيت افراد است. اگر باور داشته باشيم كه بايد اين اسناد و سياست‌هاي بالادستي را اجرا كنيم، ديگر اختلاف موضوعيتي ندارد. همه بايد باور داشته باشند كه حق ندارند خارج از چارچوب سند چشم‌انداز، سياست‌هاي كلي ابلاغي و قانون برنامه كار كنند.
در اين جلسه به پيشنهاد رييس‌جمهور و با تاييد هيات دولت، «فاطمه مهاجراني» به عنوان سخنگوي جديد دولت منصوب شد.
همچنين رييس‌جمهوري گفت: از اعضاي دولت خواسته‌ام اگر شاهد قصوري بودند، از آن عبور كنند و اگر تقصيري ديدند، دنبال مچ‌گيري نباشند بلكه به مقصر تذكر دهند تا مسيرش را اصلاح كند.
مسعود پزشكيان در نشست مشترك اعضاي هيات دولت و اعضاي شوراي‌ عالي قضايي كه به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با گراميداشت ياد شهداي دولت و شهيدان رجايي، باهنر و رييسي، از نظرات و ديدگاه‌هاي مطرح شده در اين جلسه، به ويژه سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسني‌اژه‌اي قدرداني كرد و دغدغه‌هاي مطرح شده را مساله و دغدغه مشترك همه كارگزاران نظام دانست كه بايد با همدلي و همكاري آنها را پيگيري و رفع كرد.
رييس‌جمهوري با بيان اينكه وفاق ملي براي من شعار نيست، چون اساسا اهل شعار دادن نيستم، افزود: قلبا به وفاق و همدلي باور و يقين دارم كه بدون همدلي، هم‌افزايي و همكاري صميمانه نمي‌توانيم كاري از پيش ببريم.
پزشكيان با يادآوري به واقعه فتح مكه و توصيه پيامبر اسلام مبني بر اينكه امروز همه مسلمان و نه لزوما مومنان با هم برادر هستند، اظهار كرد: وقتي رسول خدا اعلام مي‌كند كساني كه تا ساعتي قبل دشمن بودند، حالا كه اظهار مسلماني مي‌كنند، برادر ما هستند، آيا ديگر براي ما كه حقيقتا با هم برادر هستيم، محل و موضوعي براي اختلاف باقي مي‌ماند؟
وي يكي از اهداف اصلي انقلاب اسلامي را حاكميت مفاهيم ارزشمند انقلابي همچون عدالت، انصاف، برادري و وفاي به عهد برشمرد و گفت: موكدا از اعضاي دولت خواسته‌ام اگر به قصوري برخوردند، از آن عبور و اگر هم تقصيري مشاهده كردند، دنبال مچ‌گيري نباشند، بلكه همان زمان به مقصر تذكر دهند تا مسير خود را اصلاح كند. اگر ما از قصور و تقصيري كه قابل گذشت است، نگذريم، خود را در برابر خدا قرار داده‌ايم.
پزشكيان تاكيد كرد: رسول خدا تاكيد كرده كه تقويت برادري از نماز و روزه هم مهم‌تر است، پس بياييد با تكيه بر برادري و با وفاق و همدلي و هم‌افزايي براي تامين مطالبات و خواسته‌هاي مردم تلاش كنيم.
رييس‌جمهوري با اشاره به اصول اسلام از جمله اينكه هرگز نبايد از مجازات افراد خطاكار خوشحال شد بلكه فقط بايد حكم الهي را جاري كرد و نه بيشتر، تصريح كرد: اين بالاترين و والاترين سطح رعايت حقوق بشر است كه اگر به‌طور دقيق به آن عمل كنيم، جامعه متحول خواهد شد؛ اگر به اين اصول عمل و صادقانه و خالصانه براي مردم كار كنيم و به آنان عشق بورزيم، آنان نيز ما را باور مي‌كنند و ياري‌مان خواهند كرد.