افزایش محبوبیت تلگرام پس از دستگیری دوروف

افزایش محبوبیت تلگرام پس از دستگیری دوروف

۱۴۰۳/۰۶/۰۸ - ۱۰:۵۹:۰۲
|
کد خبر: ۳۱۹۸۵۴

شرکت "سنسور تاور" که در زمینه تحقیقات بازار فعالیت می‌کند، در تحلیلی اعلام کرد که محبوبیت جهانی پیام‌رسان تلگرام پس از دستگیری پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعامل این شبکه اجتماعی، افزایش چشمگیری داشته است.

شرکت "سنسور تاور" Sensor Tower که در زمینه تحقیقات بازار فعالیت می‌کند، در تحلیلی اعلام کرد که محبوبیت جهانی پیام‌رسان تلگرام پس از دستگیری پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعامل این شبکه اجتماعی، افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش تسنیم، گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد دانلودهای تلگرام بر روی پلتفرم iOS در سراسر جهان در تاریخ دوشنبه، 26 اوت، نسبت به روز قبل از آن 4 درصد افزایش یافته است.

در فرانسه، جایی که دوروف روز شنبه بازداشت شد، این پیام‌رسان به پربازدیدترین اپلیکیشن در دسته شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد و سومین اپلیکیشن پربازدید در مجموع بود.

در ایالات متحده، تلگرام به رتبه دوم در جدول پربازدیدترین اپلیکیشن‌ها که بازی‌ها را حذف می‌کند، صعود کرد، قبل از اینکه به رتبه سوم بازگردد.

بر اساس گزارش سایت تحلیلی تِک کرانچ TechCrunch، رتبه‌بندی‌های اپ استور App Store ، بر اساس ترکیبی از معیارهایی مانند تعداد نصب برنامه و سرعت دانلود و سایر عوامل صورت گرفته است.

طبق گفته شرکت اطلاعات اپلیکیشن اپ‌فیگرز Appfigures، تلگرام ساعت 3 صبح دوشنبه به وقت آمریکا به رتبه دوم در نمودارهای شبکه‌های اجتماعی در اپ استور رسید که می‌تواند به این معنی باشد که افزایش محبوبیت این برنامه در حال حاضر آغاز شده است، اگرچه ممکن است کوتاه‌مدت باشد.

دوروف روز شنبه هنگام ورود به فرودگاه پاریس-لو بورژه دستگیر شد. یک قاضی فرانسوی دو بار بازداشت دوروف را تمدید کرده است، و دفتر دادستان عمومی پاریس اعلام کرده است که او در جریان تحقیقات گسترده جنایی علیه فردی که نامش ذکر نشد، دستگیر شده است.

تلگرام که تقریباً 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، در سال 2013 توسط دوروف و برادرش در روسیه ایجاد شد. این کارآفرین در اواسط دهه 2010 این کشور را ترک کرد و در دبی ساکن شد. او در سال 2021 تابعیت فرانسوی دریافت کرد.