سیگنال افزایش قیمت بنزین در بازار ارز

سیگنال افزایش قیمت بنزین در بازار ارز

۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۱۱:۵۸:۰۱
|
کد خبر: ۳۲۰۳۴۵

معامله‌گران با یک نامه می‌گویند بوی حرکت حذف نرخ دستوری به مشام می‌رسد، در مقابل صحبت‌های معاون اول سیگنال افزایش قیمت بنزین را می‌دهد. چه چیزی راه نزول بازار را بسته است؟

تحلیلگران می‌گویند شرایط بازار به گونه‌ایست که اگر دنبال سود بیشتر باشید، ضرر بیشتری می‌برید. بازار ارز و سکه بعد از افزایشی که از ابتدای شهریور تجربه کرد فعلا از سطوح بالایی عقب نشسته و نوسان کوتاه رفت و برگشتی می‌زند. از منظر معامله‌گران این رفت و برگشت نرخ موجب شده تا حد ضرر کسی که برای سود بیشتر حریص باشد زده شود و ضرر کند. این دسته توصیه می‌کنند در این شرایط باید به سود کم قانع بود.

به گزارش اکو ایران، در بازار یکشنبه نوسان قیمت‌ها عجیب بود؛ قیمت دلار هرات که در پشت خط شنبه کاهشی بود یکشنبه را افزایشی استارت زد، دلار تهران هم که به زیر میانه کانال 59 هزار رسیده بود با افزایش هرات به میانه کانال برگشت اما قیمت درهم و سکه امامی که از کاهش پشت خطی روز شنبه جامانده بودند یکشنبه جبران کردند و نزولی شدند.

قیمت دلار هرات در 59 هزار و 100 تومان شروع به کار کرد و از ابتدا میل به صعود داشت. قیمت دلار هرات با افزایش در نیمه دوم به 59 هزار و 400 تومان رسید که نسبت به نرخ روز شنبه افزایش داشت. بازار ارز هرات در روز یکشنبه به وضعیت اجاره رفت، یعنی قیمت دلار فردایی به زیر نرخ نقدی دلار در هرات رفت.

قیمت دلار تهران هم حرکت مشابه دلارهرات داشت و در روز یکشنبه افزایشی شد. قیمت دلار تهران 59 هزار و 350 تومان شروع کرد و با یک افزایش نرم به میانه کانال 59 هزار تومان رسید.

روند قیمتی درهم در روز یکشنبه خلاف جهت دلار هرات و دلار تهران بود و به سمت نزول پیش رفت. قیمت درهم یکشنبه‌ را با گپ منفی 20 تومانی در 16 هزار و 250 تومان بازگشایی کرد. همانطوری که گفته شد قیمت درهم از کاهش پشت خطی دلار جامانده بود و یکشنبه با گپ منفی آن را جبران کرد. قیمت درهم در ادامه با کاهش به 16 هزار و 240 تومان رسید.

از روز شنبه یک سیگنالی در بازار وجود داشت که سکه لیدر کاهش بازار شده و قیمت‌ها به سمت نزول پیش می‌روند. قیمت سکه یکشنبه‌ را در کف 43 میلیون شروع کرد و در ابتدا و در میانه اول با افزایش تا 43 میلیون و 250 هزار تومان بالا رفت. در نیمه دوم قیمت سکه با کاهش از این مرز فاصله گرفت و در 43 میلیون و 150 هزار تومان به کار خودش پایان داد.

قیمت طلای آبشده که از معاملات پشت خطی جمعه با کاهش از مرزهای بالایی فاصله گرفته، طی این دو روز در پله ششم کانال 15 میلیون نوسان داده است. قیمت طلای آبشده یکشنبه‌ را در 15 میلیون و 620 هزار تومان شروع کرد و با افزایش تا 15 میلیون و 680 هزار تومان بالا رفت. در نیمه دوم قیمت طلای آبشده با کاهش از این سطح فاصله گرفت. اولین مرز مقاومت طلای آبشده 15 میلیون و 710 هزار تومان است و مرز مهم آن در پله هشتم این کانال قرار دارد. در مجموع قیمت‌ها سردرگم دنبال شدند و هر بازار یک نوسان رنج داشت.

خبر جالب توجه بازار، نامه ارز حاصل از صادرات زنجیره فلزات بود. متن این نامه که در 13 شهریور زده شده حاکی از این بود که ارز حاصل از صادرات زنجیره فلزات توافقی شده است. این نامه در بازار دست به دست می‌شد و معامله‌گران می‌گفتند بوی حرکت به سمت حذف نرخ دستوری دارد به مشام می‌رسد.

بحث داغ بازار قیمت بنزین و صحبت‌های معاون اول رئیس جمهور در این باره بود. محمدرضا عارف گفته کدام عقل سلیمی می‌گوید بنزین را با دلار وارد کنیم و لیتری ۱۵۰۰ تومان بفروشیم؟ البته معامله‌گران بی‌نهایت پاسخ برای این عقل سلیم داشتند. با اظهاراتی که در دولت چهاردهم نسبت به قیمت بنزین شکل گرفته معامله‌گران سیگنال افزایش قیمت بنزین گرفتند.

به عقیده معامله‌گران فنی بازار جان افزایش خاصی ندارد مگر اینکه فاندی به بازار برسد. البته آن‌ها این نکته را هم گوشزد می‌کنند که در سطوح پایینی قیمت، بازارها واگرایی مثبت دارند که راه نزول بیشتر فعلا بسته شده است.