بنزهای چینی در راه ایران

بنزهای چینی در راه ایران

۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۱۱:۴۴:۰۱
|
کد خبر: ۳۲۰۴۴۱

شرکت راسا موتور به عنوان یکی از واردکنندگان خودرو در دور جدید واردات، تصمیم دارد تا واردات بنزهای چینی را برای جانبازان انجام دهد. اما این بنزها چه تفاوتی با هم‌نوعان آلمانی خود دارند؟

شرکت راسا موتور که در ماه‌های گذشته واردات محصولات GAC از جمله گک امپو، امکو و همچنین سوزوکی جیمنی را در کارنامه خود به ثبت رسانده بود، اخیراً پا را فراتر گذاشت و اقدام به واردات بنزهایی از مبدأ کشور چین کرد که قرار است تحویل جانبازان شود.

به گزارش تجارت نیور، این شرکت طی اطلاعیه‌ای که هفته پیش منتشر کرد، ثبت‌نام چهار مدل مرسدس بنز را برای جانبازان 70 درصد از طریق سامانه خودروهای وارداتی جانبازان آغاز کرد.

اما کدام مدل‌ها قرار است تحویل مشتریان شود؟

براساس اطلاعیه فوق، جانبازان 70 درصد غیرویژه با سقف ارزی 30 هزار یورویی برای واردات خودرو می‌توانند مرسدس بنز کلاس A مدل A180 را ثبت‌نام کنند.
همچنین برای جانبازان 70 درصد ویژه (دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع یا نابینایی دو چشم یا ترکیب دو آسیب از آسیب‌های مذکور) که سقف واردات آنها 35 هزار یورو تعیین شده، سه مدل مرسدس بنز GLA 200، مرسدس بنز GLB 200 و مرسدس بنز C200 قابل انتخاب است.

بنزهای چینی چه تفاوتی با نسخه آلمانی دارند؟

با توجه به تحریم‌های بین‌المللی ایران، شرکت‌های واردکننده در اغلب موارد اقدام به عقد قرارداد با تولیدکنندگان چینی می‌کنند. همین موضوع باعث شد تا با وجود آزادسازی واردات خودرو اغلب محصولاتی که به بازار ایران می‌رسند، اصالت چینی داشته باشند. از سوی دیگر برخی برندهای غیرچینی همچون مرسدس بنز و تویوتا که به بازار ایران راه پیدا می‌کنند نیز در خط تولید چین به مونتاژ می‌رسند.

طبق اخبار واصله، مرسدس بنزهای وارداتی راسا موتور نیز در کشور چین به تولید رسیده است و برای بسیاری از مخاطبان این سوال را ایجاد می‌کند که آیا این محصولات تفاوتی با تیپ‌های آلمانی دارند یا خیر؟

اصولاً هر شرکتی که تصمیم به تولید محصولات خود در خارج از خاک کشور مبدأ می‌گیرد، کارشناسان مورد اعتماد خود را برای بازرسی خطوط تولید در کشور مقصد مستقر می‌کنند. بنابراین احتمال اینکه کیفیت مونتاژ محصولات در داخل و خارج از کشور سازنده متفاوت باشد، بسیار پایین است؛ اما آیا این موضوع در خودرو هم صدق می‌کند؟

با بررسی برخی از خودروهایی که به تازگی موفق به ورود در بازار ایران شده‌اند، می‌توان فهمید که چنین موضوعی حداقل برای برخی از خودروها صادق نیست. برای مثال به سادگی می‌توان دید تویوتا لوین‌هایی که انتظار می‌رفت از کیفیت و دوام معروف تویوتا برخوردار باشند، نسبت به تویوتاهایی که 10 الی 20 سال گذشته وارد بازار ایران شده‌اند، دوام و کیفیت پایینی دارند.

حال اینکه چقدر احتمال دارد تا موضوع فوق در قبال بنزهای جانبازان هم صدق کند، نیاز به واردات بنزهای چینی و استفاده مشتریان دارد تا کیفیت متریال و دوام آنها بررسی شوند.