دلیل ترافیک آزادراه تهران - شمال چیست؟

دلیل ترافیک آزادراه تهران - شمال چیست؟

۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۰:۰۰:۰۱
|
کد خبر: ۳۲۰۹۵۸

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آغاز آخرین روزهای تعطیلات تابستان از آماده‌باش کامل پلیس راهور در این ایام خبر داد و از مردم خواست که زمان سفر خود را مدیریت کرده و صبر بیشتری هم داشته باشند.

سردار سید تیمور حسینی درباره آخرین وضعیت ترافیکی در مسیرهای منتهی به استان‌های شمالی کشور گفت: با توجه به افزایش حجم تردد در ایام تعطیلات و به ویژه در محورهای شمالی کشور پلیس راهور فراجا به منظور تأمین ایمنی و روان‌سازی ترافیک، اقداماتی را در دستورکار خود قرار داده و در آماده باش کامل است.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس راهور فراجا درباره اینکه چرا در آزادراه تهران - شمال که باید مسیری روان برای سفر به شمال کشور باشد، ترافیک‌های سنگین و بعضا چندساعته رخ می‌دهد، گفت: همانطور که مستحضرید، انتهای آزادراه تهران-شمال در نقطه تلاقی با جاده قدیم چالوس، به دلیل حجم بالای تردد، همواره با مشکلاتی از قبیل ترافیک سنگین و اختلال در جریان تردد مواجه می‌شود و در واقع دلیل ترافیک سنگین این محور در روزهای تعطیل و پیک ترافیک این موضوع است. برای مدیریت این شرایط، پلیس راهور مجبور به اعمال محدودیت‌هایی از جمله انسداد مقطعی این محور می‌شود که ما امیدواریم با تمهیدات و تدابیر اتخاذ شده، این آزادراه زودتر تکمیل شود.

وی ادامه داد: این محدودیت‌ها با هدف جلوگیری از ایجاد ترافیک سنگین و سوانح رانندگی و همچنین حفظ نظم و انضباط در تردد خودروها اعمال می‌شود. بدین ترتیب، پلیس راهور با توجه به حجم تردد و شرایط جاده‌ای، اقدام به باز و بسته کردن این مسیر در بازه‌های زمانی مشخص می‌کند؛ به طور معمول، این بازه‌ها بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ خودرو در نظر گرفته می‌شود.

حسینی گفت: از تمامی هموطنان عزیز خواهشمندیم با درک شرایط موجود و لزوم اعمال این محدودیت‌ها، صبر و شکیبایی بیشتری از خود نشان دهند. همچنین، توصیه می‌شود که قبل از سفر، نسبت به وضعیت راه‌ها و محورهای مواصلاتی از طریق سامانه‌های هوشمند اطلاع‌رسانی پلیس راهور و رسانه‌های معتبر اطلاع حاصل کنند و زمان سفر خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که با کمترین مشکل مواجه شوند.