دسترسی نوجوانان در اینستاگرام محدود شد

دسترسی نوجوانان در اینستاگرام محدود شد

۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۸:۰۰:۰۱
|
کد خبر: ۳۲۰۹۸۵

اینستاگرام پس از فشارهای انبوه از سوی دولت ها و شکایت های متعدد قابلیت های جدید برای کنترل حساب های کاربران نوجوان ایجاد کرد.

اینستاگرام پس از فشارهای انبوه از سوی دولت ها و شکایت های متعدد قابلیت های جدید برای کنترل حساب های کاربران نوجوان ایجاد کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، متاپلتفرمز در حال افزودن قابلیت های حفاظت از حریم خصوصی و کنترل والدین به حساب های اینستاگرام کاربران زیر ۱۸ سال است. این اقدامی مهم در جهت برطرف کردن نگرانی های فزاینده درباره تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی بر نوجوانان و کودکان است.

متا تمام حساب های مربوط به چنین افرادی را به طور خودکار در وضعیت «حساب کاربری نوجوانان» قرار می دهد که به طور پیش فرض خصوصی هستند. محتوای کاربران چنین حساب هایی تنها توسط افرادی که دنبال می کنند یا با آنها مرتبط هستند، قابلیت لایک شدن دارد و فقط این گروه ها می توانند کاربران نوجوان را در پست ها تگ کنند.

در این میان تنظیمات محتوای حساس نیز برای کاربران نوجوان بیشترین محدودیت را خواهد داشت. کاربران زیر ۱۶ سال تنها با اجازه والدین شان می توانند تنظیمات پیش فرض حساب شان را تغییر دهند. والدین نیز تنظیماتی در اختیار خواهند داشت تا محتوایی که فرزندانشان رصد می کنند را دریابند و استفاده آنها از اپلیکیشن را محدود کنند.

همچنین به عنوان بخشی از این به روز رسانی کاربران زیر ۱۸ سال اینستاگرام روزانه پس از ۶۰ دقیقه استفاده از اپ نوتیفیکیشنی دریافت می کنند. این حساب ها شب هنگام نیز به طور پیش فرض در وضعیت خواب قرار می گیرند و نوتیفیکیشن ها را خاموش می کنند.

متا اعلام کرد کاربران شناسایی شده در ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا را ظرف ۶۰ روز در حساب های کاربری نوجوانان قرار می دهد. این قابلیت در اواخر سال جاری برای کاربران نوجوان اتحادیه اروپا نیز اجرا می شود. نوجوانان در سراسر جهان در ژانویه شروع به دریافت حساب های نوجوان خواهند کرد.

این درحالی است که چند تحقیق مرتبط با شبکه های اجتماعی نشان داده استفاده بیشتر از این پلتفرم ها با میزان افسردگی، استرس و ناتوانی در یادگیری به خصوص در کاربران نوجوان همراه است.

اقدام متا در خصوص نوجوانان، پس از آن انجام شد که شرکت توسعه نسخه اینستاگرام مخصوص نوجوانان را رها کرد زیرا نمایندگان مجلس و گروه های حامی حقوق کودکان به دلیل نگرانی های مرتبط با ایمنی این گروه خواستار این امر شده بودند.

متا، تیک تاک و یوتیوب هم اکنون به دلیل ماهیت اعتیادآور شبکه های اجتماعی با انبوهی از شکایت های ثبت شده از سوی کودکان و حوزه های آموزشی روبرو هستند. سال گذشته ۳۳ ایالت از جمله کالیفرنیا و نیویورک برای گمراه کردن عموم مردم درباره خطرات پلتفرم های اجتماعی از متا شکایت کردند.

در جولای امسال نیز سنای آمریکا دو لایحه مرتبط با ایمنی کودکان را تصویب کرد که یکی از آنها قانون ایمنی آنلاین کودکان و دیگری قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان و نوجوانان است. این قوانین شبکه های اجتماعی را ملزم به قبول مسئولیت تاثیرگذاری شان بر کودکان و نوجوانان می کند.

شبکه هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک به کاربران ۱۳ ساله و بالاتر اجازه می دهند حساب کاربری برای خود بسازند.