ادعای وزیر احمدی نژاد؛ حمله پیجری لبنان برای آیفون ها در ایران هم رخ می دهد

ادعای وزیر احمدی نژاد؛ حمله پیجری لبنان برای آیفون ها در ایران هم رخ می دهد

۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۱۳:۱۰:۰۲
|
کد خبر: ۳۲۱۸۶۸

یک نماینده مجلس گفت: امکان دارد آن اتفاقی که برای پیجرها در لبنان رخ داد، بر روی گوشی های آیفون در ایران هم اتفاق بیفتد.

رضا تقی پور، نماینده تهران در مجلس و وزیر ارتباطات دولت احمدی نژاد در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوال مجری برنامه که  پرسید: «آقای دکتر در بسیاری از تصاویر که از بسیاری از مسئولین مخصوصاً در مجلس شورای اسلامی و در بخش‌های مختلف عکاسان زیرکی می‌کنند و از تلفن همراهشان عکسبرداری می‌کنند، تلفن همراه خیلی ها برند آیفون هست و این نشان تجاری از راه قانونی وارد کشور نمی شود.» گفت: باید بگوییم که متاسفانه  قطعاً این آسیب پذیری ها وجود دارد و جالب هم هست که به صورت علنی  آی او اس یا سیستم عامل این دستگاه ها اصلا اجازه نصب نرم افزارهای امنیتی رو نمی‌دهند.

به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: یعنی کسی که گوشی آیفون دارد قطعا نمی تواند نرم افزار امنیتی بومی را در آن نصب کند و این یعنی که ما کاملاً و بدون هیچ مهار و بدون هیچ حفاظتی  این تجهیزات را در اختیار کمپانی سازنده گذاشتیم، به این معنی که هر لحظه امکان دارد اتفاق مشابه آنچه که در برای پیجر ها در لبنان رخ داد بر روی اینها هم اتفاق افتاده باشد.

این نماینده مجلس که سابقه وزارت در دولت احمدی نژاد را داشته، گفت: البته علی القاعده یک شرکت معتبر آبروی حرفه‌ای خود را اینگونه هزینه نمی کند، ولی متاسفانه دیدیم که در لبنان  این اتفاق افتاد. یعنی کار به جایی رسید و اوج افتضاح تا جایی بود که حتی حاضر شدند که آبروی آن شرکتی که قطعاً الان شما هم حتما اطلاع دارید، سهامش به یکباره سقوط بسیار زیادی داشته است، حاضر شدن که این کار را هم انجام دهند.