فروش قسطی املاک دولت با پیش‌پرداخت ۲۰ درصدی + جزئیات

۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۱۷:۴۰:۰۱
کد خبر: ۳۲۱۸۷۹

با توجه به برگزاری چندین مزایده حوزه املاک به نظر می‌رسد که بخش قابل توجهی از آنها همچنان به فروش نرفته است و همین موضوع سبب شده تا سازمان اموال تملیکی شرایط ویژه‌ای را برای فروش آنها در نظر بگیرد.

فروش قسطی املاک دولت با پیش‌پرداخت ۲۰ درصدی 

با توجه به گزارش سازمان اموال تملیکی، مزایده شماره 1156 اموال غیرمنقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از 10 مهر ماه در سامانه ستاد الکترونیکی دولت شروع می‌شود.

به گزارش تسنیم، علیرضا نور نژاد عضو هیات مدیره و معاون امور حقوقی و اموال غیرمنقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به تشریح جزئیات این مزایده پرداخت و اظهارداشت: متقاضیان شرکت در مزایده اموال غیرمنقول می‌توانند از فردا 10 مهرماه با بررسی پیشنهادها و بازدید از املاک، حداکثر تا 19 مهرماه قیمت پیشنهادی خود را در سامانه ستاد تدارکات الکترونیکی دولت ثبت نمایند. همچنین 21 مهرماه نیز از پیشنهادها رمزگشایی خواهد شد و برندگان اعلام می‌شوند.

معاون سازمان اموال تملیکی با تاکید بر اینکه با عرضه حدود 6 هزار میلیارد تومان قیمت پایه املاک مسکونی،‌ صنعتی،‌ تجاری و غیره، یکی از بزرگترین مزایده‌های اموال غیرمنقول در جریان است،‌ تصریح کرد: بالغ بر 350 ملک در این مزایده عرضه شده و یکی از ارزشمندترین این املاک مربوط به واحد مسکونی حدود 1200 مترمربعی به ارزش پایه 960 میلیارد تومان محسوب می‌شود. همچنین مجموعه سوله و انبارهای نوشهر مازندران به ارزش پایه 820 میلیارد تومان در این مزایده قرار دارد.

عضو هیات مدیره افزود:‌ یک ملک متعلق به شرکت کوروش کمپانی به ارزش پایه حدود 5 میلیارد تومان به مزایده گذاشته شد.

وی با بیان اینکه شرایط و تسهیلاتی برای این مزایده در نظر گرفته شده، گفت:‌ متقاضیان شرکت در مزایده می‌توانند 5 درصد ارزش پایه ملک را ودیعه بگذارند و همچنین برخی املاک به صورت اقساطی به فروش می‌رود. به طوری که 20 درصد آن پیش پرداخت و مابقی اقساط خواهد بود.