در مصاحبه اختصاصی با شبکه المیادین مطرح شد:

قالیباف: حال سردار قاآنی خوب است

۱۴۰۳/۰۷/۲۱ - ۲۳:۱۷:۰۱
|
کد خبر: ۳۲۲۶۷۱

رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه المیادین اعلام کرد: شایعات در خصوص سردار قاآنی اخباری دروغین است که با اهداف مغرضانه منتشر می‌شود. حال سردار قاآنی خوب است.

قالیباف: حال سردار قاآنی خوب است

به گزارش مهر، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با المیادین به بیان نقطه نظرات کشورمان در خصوص تحولات منطقه پرداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این گفت‌وگو اعلام کرد: من هواپیمایی را که با آن به لبنان آمدم هدایت کردم. باعث خوشحالی است که در لبنان و در میان ملت لبنان باشیم. ما از اماکن آسیب‌دیده دیدار کردیم.

قالیباف ادامه داد: خواستیم بگوییم که ما به حضرت آیت الله خامنه‌ای که با وجود تهدیدات دشمن نماز جمعه را اقامه کرد اقتدا می‌کنیم. ما از دشمن نمی‌ترسیم و این مأموریت را بر اساس قوانین بین‌المللی انجام دادیم. ما از آمدن به اینجا به هیچ وجه باکی نداریم.

وی افزود: ما بارها تکرار کرده‌ایم که به گسترش جنگ تمایلی نداشته و نداریم، اما بدون شک به هر تعرضی به کشورمان با قدرت و به شکل مناسب پاسخ خواهیم داد. ما پیش‌تر این موضوع را به روشنی نشان داده‌ایم. امیدوارم که این موضوع درسی برای دشمنان بوده باشد.

قالیباف ادامه داد: ما معنای این را که واکنش در قالب «ضوابط و چارچوب‌ها» باشد متوجه نمی‌شویم و هیچ تعرضی به کشورمان را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت. واکنش ما در «وعده صادق ۲» نظامی بود به طوری که تنها مواضع نظامی، اطلاعاتی و امنیتی را در «اسرائیل» هدف قرار دادیم.

وی افزود: شایعات در خصوص سردار قاآنی اخباری دروغین است که با اهداف مغرضانه منتشر می‌شود. حال سردار قاآنی خوب است و انجام مأموریت‌های مخصوص به خود را ادامه می‌دهد.قالیباف گفت: بارها گفته‌ایم که نباید از آسمان و اراضی کشورهای مجاور برای تعرض به کشور ما استفاده شود. اگر چنین موضوعی رخ بدهد واکنش ما واضح و طبیعی خواهد بود و ما بدون شک به هر محلی که از آن جا به ایران تعرض صورت بگیرد واکنش نشان خواهیم داد.

وی افزود: ما مطمئن هستیم که همسایگانمان در خاورمیانه این موضوع را رعایت خواهند کرد. آن‌ها پیش از این به این امر پایبند بوده‌اند. ما با تمامی کشورهای منطقه روابط صلح‌آمیز داریم. در ایران در این خصوص اجماع وجود دارد و این اجماع در واکنش‌های ما متجلی شده است.

قالیباف ادامه داد: ما درباره حمایت از ملت‌های لبنان و فلسطین و کمک به آن‌ها اجماع داریم. ملت ما و تمامی امت اسلام از ملت‌های لبنان و فلسطین حمایت مادی و معنوی می‌کنند. طبیعی است که ما در بازسازی زیرساخت‌ها و مناطق آسیب دیده مشارکت داشته باشیم. ما و کشورهای اسلامی حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: وحدتی که امروز در کشور ما و همچنین امت اسلامی وجود دارد با قدرت حاصل شده است. مقاومت بدون شک مانند گذشته مورد توجه است.