مذاکره معاونان وزیر خارجه ایران و امریکا

۱۳۹۳/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۰۱

رایزنی‌های دوجانبه معاونان وزرای خارجه ایران و امریکا همچنین نشست سه‌جانبه ظریف، کری و اشتون سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده (۲۲ و ۲۳ مهر) در وین برگزار می‌شود. به گزارش فارس در ادامه مذاکرات ایران و 1+5 در راستای راه‌حل جامع هسته‌یی، معاونان وزرای خارجه ایران و امریکا سه‌شنبه هفته آینده ۲۲ مهر در وین دیدار و روزچهارشنبه ۲۳ مهر نیز نشست سه‌جانبه ظریف، کری و اشتون برگزار می‌شود.

پس از آنکه هفتمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+۵ درباره راه‌حل جامع هسته‌یی در نیویورک پایان یافت قرار شد که مذاکرات در این باره به زودی از سر گرفته شود که بدین منظور شهر وین هفته آینده میزبان رایزنی‌های دوجانبه هیات مذاکره‌کننده ایرانی با هیات امریکایی است.

براساس این خبر، معاونان محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران و جان کری، وزیرخارجه امریکا روز سه‌شنبه ۲۲مهر در شهر وین به گفت‌وگو درباره موضوعات مورد اختلاف می‌پردازند و روز چهارشنبه نیز نشستی سه جانبه بین ظریف، کری و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود. مرضیه افخم،سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز روز چهارشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران عنوان کرد که گفت‌وگو و هماهنگی‌ها درحال انجام است که مذاکرات از سر گرفته شود و قرار است هفته آینده این مذاکرات در شهر وین برگزار شود و تا قبل از پایان هفته آینده مذاکرات دو و چندجانبه در این شهر برگزار که جزییات و زمان آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. افخم به جزییات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر