اخبار

۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۶۷۳

تاکید بانک گردشگری بر ظرفیت‌های استان کرمان

خسرو خواجه‌حسنی مدیرعامل بانک گردشگری در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی استان کرمان گفت: استان کرمان دارای ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی است.

به گزارش روابط عمومی بانک گردشگری، خواجه‌حسنی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان کرمان اظهار داشت: وجود معادن فراوان در این استان باعث شده رشد صنعتی مناسبی در این منطقه از کشور ایجاد شود.

وی افزود: بانک گردشگری با درک این ظرفیت مناسب و با نگاه اقتصاد مقاومتی قصد دارد ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی استان کرمان را در راه حمایت از تولید ملی به‌کار گیرد.

مدیرعامل بانک گردشگری در ادامه با اشاره به آغاز ساخت مدارس در مناطق محروم تاکید کرد: استفاده از امکانات بانک گردشگری برای رفاه مردم مناطق محروم از اولویت‌های بانک گردشگری به‌شمار می‌رود و امیدواریم با این اقدام توانسته باشیم قدمی هر چند کوچک در راه آبادانی کشور و رشد فضای تحصیلی در مناطق محروم برداشته باشیم.


انتشار فهرست کشیک بانک‌ها در ایام نوروز

بانک مرکزی برای خدمت‌رسانی و پاسخگویی مطلوب به مشتریان بانکداری الکترونیک در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی سال 1396 همانند سال‌های گذشته، فهرست اسامی همکاران کشیک بانک‌ها در این ایام را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، شبکه بانکی کشور با هدف ارائه خدمت میز امداد خدمات کارت (Help Desk) و تداوم آن به صورت شبانه‌روزی و پاسخگویی به آن دسته از مشتریان بانکداری الکترونیک که در استفاده از خدمات شبکه شتاب دچار مشکل یا مغایرت می‌شوند، به برقراری کشیک در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی اقدام می‌کند. لیست اسامی شعب در سایت بانک مرکزی موجود است.


فعالیت حساب‌های اجاره‌ای خارج از بانک‌هاست

مدیرکل نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی با بیان اینکه حساب‌های اجاره‌یی توسط سودجویان مورد بهره‌گیری قرار می‌گیرد، گفت: بانک مرکزی شرایط افتتاح حساب را ابلاغ کرده و بعد از افتتاح اگر در خارج از بانک فعل و انفعالاتی صورت می‌گیرد، دیگر خارج از سیستم بانکی کشور است.

عباس کمره‌ای در گفت‌وگو با ایبنا درباره مباحث مربوط به حساب‌های اجاره‌یی و برنامه بانک مرکزی برای مقابله با اینگونه تخلفات، افزود: البته باید یادآور شد که بانک مرکزی در همه موارد نباید به بانک‌ها تذکر دهد؛ زیرا در سیستم بانکی کنترل‌های داخلی وجود دارد. بانک مرکزی در حقیقت در این بخش نظارت عالیه، نظارت مبتنی بر ریسک، نظارت‌های در چارچوب قانون پولی و بانکی و قانون عملیات بانکی بدون ربا را دنبال می‌کند.

مدیرکل نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی اظهار داشت: شرایط افتتاح حساب جاری یا هر نوع حساب دیگری را بانک مرکزی احصاء و به بانک‌ها ابلاغ کرده است. حال اگر در بانک‌ها قوانین به درستی رعایت نمی‌شود و به عنوان نمونه برای متوفی حساب باز می‌شود، بانک مرکزی قانون موارد را ابلاغ کرده و نظارت عالیه بر عهده بازرسی بانک‌هاست.

کمره‌ای با تاکید بر اینکه بانک مرکزی شرایط افتتاح حساب بانکی را کاملا مشخص کرده است، افزود: انواع حساب‌ها ازقبیل حساب‌های جاری که شرایط خاصی دارد، مشخص است؛ ولی برخی بانک‌ها ضوابط مربوط به افتتاح حساب جاری را رعایت نمی‌کنند. وی با بیان اینکه از آنجا که مقررات مشخص شده، اگر بانک مرکزی بیاید و برای هر موضوع که بخشنامه برای آن صادر شده دوباره ورود کند، شاید امکان‌پذیر نباشد و فرض بر این است که بانک‌ها مقررات را در اینگونه موارد رعایت می‌کنند، اظهار داشت: بانک مرکزی به صورت کلی در تمام موارد ورود پیدا نمی‌کند و نوع نظارت آن مشخص است. به‌هر حال شرایط افتتاح حساب مشخص و شکل قانونی کار روشن است و فرد با مراجعه به بانک، اسناد مورد نیاز را برای افتتاح حساب ارائه می‌کند.

به گفته کمره‌ای، بعد از افتتاح حساب در شعبه بانک وقتی از بانک خارج می‌شویم و فعل و انفعالاتی بین افراد صورت می‌گیرد، دیگر خارج از سیستم بانکی کشور است و شاید خود بانک مربوطه نیز مقصر نباشد و برای افتتاح حساب مقررات را به افراد اعلام می‌کند.

مدیرکل نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی افزود: اینگونه مسائل تنها در بانک‌ها نیست و در مسائل مربوط به امور بازرگانی و سهامداری نیز مشاهده می‌شود. بنابراین وقتی افراد افتتاح حساب می‌کنند، اگر مدارک و مستندات برابر مقررات بانک باشد، کار انجام می‌شود و اینکه بیرون بانک چه قراری وجود دارد، خارج از وظایف بانک مرکزی و بانک‌هاست.


٢٨ اسفندماه؛ آخرین روز کاری سیستم بانکی کشور

دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری با اشاره به اینکه ۲۸ اسفند آخرین روز کاری سیستم بانکی کشور است، گفت: کلیه دفاتر حسابداری بانک‌ها در این تاریخ بسته خواهد شد.

محمدرضا جمشیدی درباره یکی از تصمیم‌های اتخاذ شده در آخرین جلسه روسای بانک‌های دولتی و خصوصی گفت: براساس اتفاق نظر همه روسای بانک‌های دولتی و خصوصی، ٢٨ اسفند آخرین روز کاری سیستم بانکی در سال جاری است.

وی اظهار داشت: کلیه دفاتر حسابداری بانک‌ها در تاریخ ۲۸ اسفند بسته خواهد شد.

به گفته جمشیدی، دوم فروردین ماه سال ٩٦ نخستین روز کاری بانک‌هاست و شعب منتخب هر یک از بانک‌ها در این تاریخ فعال و آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند.

مشاهده صفحات روزنامه