خبر

۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۷۱۰

۱۱هزار زندانی در انتظار آزادی

مهر| مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: با کمک و همیاری ستاد دیه کشور از سال ۸۵ تاکنون ۸۶ هزار و ۸۱۶ نفر از بند رهایی یافتند. سیداسدالله جولایی، اصلی‌ترین فعالیت ستاد دیه کشور را اخذ رضایت از شاکیان پرونده‌ها عنوان کرد و گفت: خوشبختانه ستاد دیه کشور توانسته از سال ۱۳۸۵ تاکنون ۸۶ هزار و ۸۱۶ نفر مددجو را از بند رهایی دهد و این امر تنها با کمک از آیه شریفه‌یی ذکر شده‌یی صورت گرفت و از شاکیان و اولیای دم رضایت جلب شود. او در ادامه با ذکر این مطلب که در سال ۱۳۹۴ تلاش کردیم رقمی بالغ بر ۲۸۷میلیارد تومان جمع‌آوری و از خانواده شاکیان رضایت گرفته شده است، تصریح کرد: ما برای آزادی هشت هزار و ۵۶۵ باید رقمی بالغ بر ۷۲۲میلیارد تومان جمع‌آوری می‌کردیم تا این مبلغ به خانواده شاکیان پرداخت شود اما با توجه به اهمیت و درک این امر از سوی اولیای دم و شکایت‌کنندگان با رضایت به کمترین میزان حق خود رضایت دادند که این امر نشان از ارزش کار از سوی ستاد دیه کشور تلقی می‌شود. رییس ستاد دیه کشور با بیان اینکه این ستاد با گذشت حدود ۲۷ سال توانسته بیش از یکصد هزار نفر محکوم غیرعمد را در سراسر کشور از زندان‌ها آزاد کند، گفت: واقعیت این است که خود شاکیان نخستین خیران ستاد دیه هستند که بیشترین کمک را به ما کردند؛ چراکه برخی‌ها به تناسب از یک میلیون تا ۱۰۰میلیون از شکایت خود صرف‌نظر کرده‌اند. حدود ۵۰ درصد هم شکایت خود را می‌بخشد. این کار، فرهنگی ارزشمند است که مردم ایران از آن بهره‌مند هستند. جولایی در پایان تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۱هزار زندانی بدهکار غیرعمد در زندان‌های سراسر کشور در انتظار بخشش یا تعیین تکلیف هستند که از این تعداد هفت هزار و ۵۰۰ نفر بدهکار مالی، دو هزار و ۲۹۳ نفر بدهکار مهریه و ۴۹۴ نفر دیگر بدهکار نفقه هستند.


جمع‌آوری خرده‌فروشان و معتادان متجاهر

ایسنا| طرح «جمع‌آوری خرده‌فروشان و معتادان متجاهر 12 استان کشور» از دیروز 20 اسفند ماه در استان‌های گردشگری ایام نوروز برای پاک کردن چهره شهرهای مرکزی این 12 استان تا پایان خرداد ماه 96 اجرا خواهد شد. انوشیروان محسنی بندپی، رییس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌و‌گو با ایسنا درخصوص اجرای طرح «جمع‌آوری خرده‌فروشان و معتادان متجاهر 12 استان کشور» گفت: این طرح تنها در تهران از ۹ اسفند ماه آغاز و تا امروز حدود هزار و ۱۰۰نفر پذیرش شده‌اند؛ اما آغاز طرح در 11 استان دیگر از امروز است.

او در ادامه با بیان آنکه ۴ تیم غربالگری شامل پزشک، روانشناس، مددکار و همیار به وضعیت این افراد رسیدگی می‌کنند، گفت: بهزیستی در این طرح با NG ها همکاری داشته و تیم‌های غربالگری و ارجاع به همراه تیم مجهز از ویژگی‌های مهم این طرح است که پس از جمع‌آوری افراد به مراکز NGOهای همکار در این طرح ارجاع داده خواهندشد. رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین با بیان آنکه طبق بررسی‌ها در پایتخت حدود ۵ تا ۶ هزار معتاد متجاهر وجود دارد، گفت: درحال حاضر تمامی افراد جمع‌آوری شده در این طرح «مرد» هستند؛ این درحالی است که حتی در نوبت قبلی اجرای این طرح که برخی مدعی بودند، تعداد معتادان زن متجاهر زیاد است ۳۰۰ زن جمع‌آوری شد به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود در این نوبت تعداد زنان بسیار کم باشد. این طرح در استان‌های فارس، خراسان رضوی، تهران، کرج، اصفهان، خرم آباد، خوزستان و... که عمدتا استان‌های گردشگری در ایام نوروز هستند، اجرا خواهد شد.


فعالیت 500 هزار جوان نخبه در سمن‌ها

ایرنا| معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: فعالیت 500 هزار جوان نخبه اجتماعی در سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) ثمره تلاش و توجه دولت یازدهم به جوانان است. محمدرضا رستمی روز پنج‌شنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان همدان اظهار کرد: پیش از فعالیت دولت یازدهم تعداد سازمان‌های

مردم‌نهاد مجوزدار در بخش امور جوانان کشور 50 سمن بود که با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داشت. او اضافه کرد: اکنون با برنامه‌ریزی و تلاش دولت تدبیر و امید به یک هزار و 500 سازمان افزایش یافته است که بر اساس برنامه تا پایان دوره دولت یازدهم نیز 2هزار و 500 مجوز برای سمن‌های امور جوانان صادر می‌شود. او با اشاره به اینکه درحال حاضر 950 فقره پرونده در سامانه مشارکت اجتماعی جوانان فعال شده و در نوبت دریافت مجوز هستند گفت: طبق برنامه این تعداد تا پایان سال 99 باید به 5 هزار مجوز افزایش یابد. معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: هم‌اکنون 19خانه جوان در سطح استان‌های کشور فعال است. رستمی افزود: تا پایان امسال نیز خانه‌های جوان به دیگر استان‌های کشور خواهد رسید که هدف از تشکیل این خانه‌ها رشد و شتاب فرهنگی و اجتماعی جامعه نخبه جوان است.


تکذیب توقف جراحی در بیمارستان‌های دولتی

ایلنا| سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی در پاسخ به این سوال که چقدر در دوره وزارت شما کلینیک‌های زیبایی افزایش پیدا کرده است؟ گفت: ما در این وزارتخانه اجازه جدیدی برای کلینیک‌های زیبایی صادر نکرده‌ایم اما کسانی که متخصصان این رشته هستند مثل جراحان پلاستیک و زیبایی و متخصصان پوست و مو همه در قالب قانون می‌توانند مطب و کلینیک داشته باشند.

او افزود: مسلما حتما این کلینیک‌ها افزایش داشته است. دلیل آن هم اولا نیاز جامعه و ثانیاً فارغ‌التحصیلان این رشته‌هاست. اما سوال من این است که آیا اگر ما کلینیک زیبایی داشته باشیم امر بدی است؟ قطعا داشتن کلینیک زیبایی امر بدی نیست اما اگر این کلینیک‌ها تخلف بکنند و با آنها برخورد نشود این مساله بد است.

وزیر بهداشت در واکنش به خبری مبنی بر اینکه جراحی بیماران در بیمارستان‌های دولتی متوقف شده و وزارت بهداشت حاضر به فروش سهام هزار میلیاردی پالایشگاه نفت اصفهان نیست، گفت: این جزو حواشی است که برخی برای حوزه سلامت درست می‌کنند. من هم در این مورد نیازی به توضیح نمی‌بینم. تصور من این است که همه اینها حاشیه است و بهتر است که به این مسائل ورود پیدا نکنیم و هیچ‌گونه جراحی در بیمارستان‌های دولتی برای بیماران متوقف نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه