روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۳۳۳

توضیحات بسیار مهم رییس‌جمهوری- برنا| اینستاگرام رییس‌جمهوری، مستندات و تصاویری جدیدی منتشر کرده که فریبکاران را رسوا می‌کند. در اینستاگرام رییس‌جمهوری آمده است: هیچ کشوری سند ۲۰۳۰ را امضا نکرده و این سند الزامی نیست.

وزیر آموزش و پرورش وقت، «تحفظ رسمی» ایران را در اجلاس پاریس (۱۳ آبان ۱۳۹۴) قرائت کرده که در دبیرخانه یونسکو نیز به ثبت رسیده است؛ ترجمه آن به این شرح است: «ایران خود را به بخش‌هایی از «چارچوب اقدام برای آموزش ۲۰۳۰» که ممکن است به نوعی در تعارض با قوانین، مقررات و اولویت‌های ملی، باورهای دینی و ارزش‌های فرهنگی جامعه ایرانی، تفسیر و تعبیر شوند، متعهد نمی‌داند.»

تحریم‌های جدید علیه ایران اوضاع را خطرناک می‌کند- ایرنا| جان کری وزیر امور خارجه پیشین امریکا گفت که اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران ممکن است اوضاع را خطرناک کند. آسوشیتدپرس نوشت: کری دیشب به وقت محلی گفت که تحریم‌های جدید علیه افراد دخیل در برنامه موشکی بالستیک ایران به ایرانیان این پیام را ارسال می‌کند که توافق هسته‌یی سال 2015 فایده‌یی ندارد. کری در ادامه سخنانش اظهار امیدواری کرد ترامپ گوش شنوایی برای افراد خیرخواه داخل دولت خود داشته باشد.

تمایل داریم در مورد موضوع قطر با ایران تبادل نظر داشته باشیم- ایسنا| پانگ سن، سفیر چین در تهران گفت: ایران امن‌ترین و باثبات‌ترین کشور منطقه است و ما خواهان گسترش تعاملات با تهران در عرصه‌های مختلف هستیم. پانگ سن، سفیر چین در ایران در نشست خبری دیروز در سفارت چین در مورد قطع رابطه برخی کشورها با قطر گفت: چین این تحولات را تحت نظر دارد. کشورهای منطقه با مذاکره و از طریق مسالمت‌آمیز باید مساله خود را حل کنند. هند، چین و امریکا در این زمینه اعلام نظر کردند. چین هم تمایل دارد در مورد قطع همکاری برخی کشورها با قطر با ایران تبادل نظر داشته باشد.

آل‌سعود دچار سرگیجه سیاسی شده است - مهر| دستیار ارشد رییس مجلس در امور بین‌الملل گفت: امروز حاکمان آل‌سعود در وضعیت بدی قرار دارند و دچار سرگیجه سیاسی شدیدی هستند و قادر به حل مشکلات خود در درون شورای همکاری خلیج فارس هم نیستند. حسین امیرعبداللهیان در مورد قطع روابط چند کشور عربی با قطر، با تاکید بر اینکه حفظ روابط منطقی و ممتاز و تقویت دوستی و همکاری با همسایگان از سیاست‌های اصولی ایران است، اظهار داشت: در ایران همواره تلاش شده تا روابط با همسایگان و از جمله رابطه عربی در حوزه جنوبی خلیج فارس در بهترین و مطلوب‌ترین وضعیت باشد که البته مداخلات خارجی و برداشت‌های نادرست برخی طرف‌های مقابل در مقاطعی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

۵۰‌درصد کابینه دولت تغییر می‌کند- تسنیم| مشاور رییس‌جمهور گفت: پیش‌بینی من این است که ۵۰درصد کابینه دولت تغییر خواهد کرد. محمدعلی نجفی در پاسخ به این سوال که «گفته می‌شود شما در دولت آینده یکی از وزرای کابینه دوازدهم خواهید بود و آیا این خبر صحت دارد؟» گفت: اینکه چه افرادی در کابینه باشند در حیطه اختیارات آقای روحانی است و ایشان در این باره تصمیم می‌گیرند. وی در پاسخ به این سوال که «به‌نظر شما رییس‌جمهور در کدام بخش از کابینه تغییراتی را ایجاد خواهد کرد؟» گفت: باید منتظر ماند، اما پیش‌بینی من این است که 50‌درصد کابینه فعلی تغییر خواهد کرد.

برخی قوانین سال‌های 1285 تا 1309 ملغی شد- ایرنا| نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته و با 165 رای موافق، 19 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 245 نماینده حاضر با کلیات طرح الغای برخی قوانین از تاریخ 18 شهریور 1285 تا 30 اسفند 1309 موافقت کردند. نمایندگان همچنین ماده واحده این طرح را نیز با 154 رای موافق، 37 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر در جلسه مصوب کردند. در ماده واحده این طرح آمده است: به موجب این قانون، تمامی قوانین و تصمیمات قانونی از تاریخ 18 شهریور 1285 تا 30 اسفند 1309به شرح زیر اعم از اینکه اجرا شده یا اجرای آن متوقف شده یا موضوع آن منتفی شده یا به موجب قانون لاحق نسخ ضمنی شده باشد، منسوخ اعلام می‌گردد.

صداوسیما در روزهای پایانی مانده به برگزاری انتخابات از مرز عدالت خارج شده بود- خانه ملت| مصطفی کواکبیان در نشست علنی مجلس تصریح کرد: صدا و سیما متاسفانه در روزهای پایانی مانده به برگزاری انتخابات از مرز عدالت خارج شده بود و جا داشت که تذکری در این زمینه داده می‌شد. در مورد فضاهای مجازی نیز مواردی مطرح است اما در این زمینه اختیاری نداریم در واقع در گزارش آقای قاضی‌زاده این نکته مورد توجه نبود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در هشت ماه گذشته نیز 3 مرتبه به آقای امیرعبداللهیان متذکر شدیم که ما هم اتحادیه بین‌المجالس رفتیم، رفتن سبب شده امیرآبادی ما را به عنوان غیرمنظم‌ها حساب کند در حالی که تاکنون یک ثانیه هم تاخیر نداشته‌ام و در هر حال از هیات رییسه درخواست دارم اجازه ارائه گزارش این هیات بین‌المجالس را به ما دهند.

دستور لاریجانی برای پیگیری وضعیت سپرده‌‎های مردم در موسسه مالی آرمان- خبرآنلاین| مجید کیان‌پور نماینده دورود و ازنا در نشست علنی مجلس در بیان تذکری گفت: طی 3 هفته گذشته موسسه آرمان در 3 استان لرستان، خوزستان و مرکزی مشکلات زیادی ایجاد کرده از جمله در استان لرستان بیش از 550 میلیارد تومان از سپرده مردم مشخص نیست در کجا قرار گرفته لذا این شائبه ایجاد شده که سهامداران موسسه آرمان چگونه مجوز لازم را اخذ نموده‌اند. لاریجانی نیز در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: آرمان موسسه اعتباری بود که اشکالاتی در آن ایجاد شد و در حال پیگیری است بانک مرکزی و قوه قضاییه نیز به این مسائل ورود پیدا کردند اما برای آینده نیز کمیسیون اقتصادی مجلس باید تدبیری بیندیشد که در تدوین قانون بانکی جدید این‌گونه مسائل مرتفع گردد. رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون اصل 90، بانک مرکزی و قوه قضاییه نیز همچنان باید پیگیر این مساله باشند تا حقوق افراد ضایع نشود.

سند جعلی مخالفان دوحه: امیر قطر آماده فرار به تهران است- باشگاه خبرنگاران| با بالا گرفتن جنون سیاسی در منطقه، مخالفان قطری سندی جعلی منتشر کردند که در آن ادعا می‌شود تمیم بن‌حمد آماده فرار به تهران است. در این سند ادعایی - که حساب توییتری مخالفان حکومت قطر آن را منتشر کرده است- پیامی خطاب به دیوان امیر قطر وجود دارد که از هواپیمایی امریکایی سخن می‌گوید که در صورت وقوع اتفاقات اضطراری آماده است تمیم را از کشور خارج کند و در پی آن وی واحدی مسکونی در تهران خریداری کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر