ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۳۴۳

شرفبافی سومین بانوی خاورمیانه در مدیریت خط هوایی

پایگاه امریکایی فوربس با اشاره به انتصاب فرزانه شرفبافی به مدیرعاملی شرکت هواپیمایی ملی ایران نوشت: در حالی که ایران یک زن را به عنوان مدیر بزرگ‌ترین ایرلاین این کشور انتخاب کرده، زنان در عربستان حتی حق رانندگی ندارند.  به گزارش تسنیم و به نقل از فوربس، شرفبافی نخستین مدیرعامل یک ایرلاین خاورمیانه‌یی نیست. قبلا خانم قاعده عبدالعاطف، مدیریت شرکت هواپیمایی ملی سوریه را بر عهده داشته و خانم راشا الرومی تا آوریل سال جاری یعنی قبل از تقدیم استعفای خود، مدیر شرکت کویت ایرویز بوده است.  در حالی که ایران یک زن را به عنوان مدیر بزرگ‌ترین ایرلاین این کشور انتخاب کرده، زنان در عربستان، دیگر کشور بزرگ منطقه حتی حق رانندگی نیز ندارند. جایگاه و نقش زنان در صنعت هوانوردی در کل چندان برجسته و پررنگ نیست. بر اساس تحقیقی که در سال 2014 توسط موسسه اسکیفت انجام شده، از 248 ایرلاین جهان تنها 12 ایرلاین مدیر زن دارند که این به معنای حضور کمتر از 5درصدی زنان در مدیریت عاملی ایرلاین‌های جهان است.

ایمنی بخش باقیمانده ساختمان پلاسکو را تایید نمی‌کنیم

رییس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه نمی‌توانیم به‌طور قطعی ایمنی بخش باقیمانده ساختمان پلاسکو را تایید کنیم، گفت: در تعداد مهندسان فارغ‌التحصیل رتبه سوم را در دنیا داریم و 50 درصد مهندسان مازاد نیاز کشور هستند.  فرج‌الله رجبی در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به اینکه آیا سازمان نظام مهندسی به بررسی ایمنی بخش باقیمانده ساختمان پلاسکو ورود کرده است، اظهار کرد: در مقطعی که به صورت کوتاه در عملیات بررسی ایمنی ساختمان باقیمانده پلاسکو حضور داشتیم، نیازی به تخریب بقیه ساختمان ندیدیم اما بنده بازدیدی از بخش باقیمانده ساختمان نداشتم و نمی‌توانیم با قطعیت ایمنی ساختمان موجود را تایید کنیم.  وی ادامه داد: معتقدم در کنار تیم‌های عملیاتی سایر نهادها که در بخش بازرسی مسکن فعال هستند، کارشناسان سازمان نظام مهندسی هم باید حضور داشته باشند. برای تحقق این امر نامه‌یی را برای شهرداری فرستاده‌ایم و مذاکراتی انجام شده است و شهرداری هم موافقت خود را با این پیشنهاد اعلام کرده است اما هنوز جلساتی برای تکمیل و پیگیری مذاکرات برگزار نکرده‌ایم.  رییس سازمان نظام مهندسی تاکید کرد: طبق قانون و با استناد بر ماده 55 قانون شهرداری‌ها، این نهاد است که باید وارد موضوعات بازسازی ساختمان و بررسی ایمنی ساختمان‌های عمومی شود چراکه احتمال این وجود دارد که برخی ساختمان‌ها مخاطراتی را برای مردم به وجود بیاورند.  رجبی ادامه داد: برای جلوگیری از حوادثی چون پلاسکو پیشنهاد ما به عنوان متولیان سازمان نظام مهندسی کشوری این است که اجرای مبحث 22 مقررات ملی در ساخت و ساز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور قرار بگیرد و به‌طور قطع سازمان نظام مهندسی هم در اجرای این مقررات ساختمان با دستگاه‌های مربوطه همکاری می‌کند.