جنگ بدترین گزینه برای مهار کره‌شمالی

۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۳۵۸
جنگ بدترین گزینه
برای مهار کره‌شمالی

 اکونومیست

مجله اقتصادی اکونومیست روی جلد این شماره خود را به احتمال درگیری اتمی ایالات متحده و کره شمالی اختصاص داده است. این هفته‌نامه با اشاره به آزمایشات اتمی و موشکی کره‌شمالی می‌نویسد که هیچ گزینه‌یی تاکنون برای مهار کردن کیم جونگ اون وجود ندارد اما بدون شک جنگ بدترین گزینه خواهد بود. کره‌شمالی طی یک‌سال گذشته چندین آزمایش موشکی بلند برد کرده است که آخرین آن می‌تواند به راحتی سرزمین ژاپن را بزند. رییس‌جمهوری آن کشور نیز اظهار داشته است موشک‌هایی را در اختیار دارد که می‌تواند هر نقطه از خاک ایالات متحده را هم بزند.

گزارش اکونومیست به پیامدهای جنگ اتمی میان کره شمالی و ایالات متحده می‌پردازد و آن را برای جامعه جهانی بسیار خطرناک توصیف می‌کند .

 وال‌استریت ژورنال

این روزنامه اقتصادی چاپ ایالات متحده گزارش اول خود را با «اپل» آغاز کرده که باعث شده شاخص داو جونز به 22000واحد برسد. بنا بر گزارش این روزنامه، میانگین شاخص صنعتی داوجونز روز چهارشنبه برای نخستین بار به بالای 22000 واحد رسید. دستیابی این شاخص به 220164.24 واحد به دلیل گزارش فصلی اپل بود. سود هر سهم این شرکت به 1.67دلار و درآمد آن به 45.4میلیارد دلار رسید که فراتر از پیش‌بینی تحلیلگران بود.

تحلیلگران برآورد کرده بودند که سود هر سهم این شرکت 1.57دلار و درآمد آن 44.89میلیارد دلار باشد.

 نیویورک تایمز

گزارش روزنامه نیویورک تایمز به موضوع مهاجرت می‌پردازد.

این روزنامه تیتر خود را با این عنوان آغاز کرده است «با مهاجرت کمتر شغل بیشتری ایجاد می‌شود؟ اقتصاددانان می‌گویند، ‌نه آنچنان». این روزنامه در این گزارش می‌نویسد: «زمانی که حکومت فدرال در سال 1964 استفاده از کارگران مکزیکی را در مزارع ممنوع کرد، کشت‌کنندگان گوجه‌فرنگی کالیفرنیا نیامدند که برای برداشت امریکایی‌ها را استخدام کنند آنها در عوض کارگران از دست داده را با ماشین‌هایی که گوجه‌فرنگی‌ها را برداشت می‌کرد، جابه‌جا کردند.»

بنا بر گزارش این روزنامه دولت ترامپ روز چهارشنبه طرحی را تهیه کرده است که بر اساس آن مهاجران قانونی به‌شدت کاهش می‌یابند. اساس این طرح آن است که شغل‌های بیشتری ایجاد می‌شود و دستمزدها بالاتر می‌رود، ‌کاری که دولت‌های کندی و جانسون حدود 50سال پیش دنبال آن بودند اما اقتصاددانان می‌گویند که با توجه به تجربه گوجه‌فرنگی نمی‌توان ارتباط منطقی بین مهاجرت کمتر و شغل بیشتر برای امریکایی‌ها برقرار کرد.

 

 

ارسال نظر