ضرورت تشکیل اتحادیه کسبوکارهای مجازی
دبیرکل اتاق اصناف ایران ضمن تاکید بر لزوم تشکیل اتحادیه کسبوکارهای مجازی گفت: با رونق گرفتن کسب و کارهای مجازی در ایران، اتاق اصناف ایران بر آن شد که تصدی امور کسب و کارهای مجازی را به خود فعالان در این حوزه بدهد. علی عوضپور ضمن تاکید بر لزوم تشکیل اتحادیه کسب وکارهای مجازی اظهار داشت: با رونق گرفتن کسب و کارهای مجازی در ایران، اتاق اصناف ایران بر آن شد که تصدی امور کسب و کارهای مجازی را به خود فعالان در این حوزه بدهد. به گزارش پایگاه اتاق اصناف ایران، علی عوضپور درباره فرآیند انتخاب اعضای این اتحادیه گفت: پس از برگزاری چندین جلسه، فراخوانی مبنی بر ثبتنام نامزدهای واجد شرایط داده شد. کسانی که ثبتنام کردند و براساس شرایط ۱۰ گانه ماده ۳ آییننامه نظام صنفی مورد تایید واقع شدند میتوانند تا روز رایگیری به صورت قانونی تبلیغ کنند. عوضپور تصریح کرد: اسامی داوطلبان در اختیار رایدهندگان قرارمی گیرد، در ضمن سیستم انتخاباتی به شکل الکترونیکی ایستگاهی است که رایدهندگان میتوانند با مراجعه به مکانهای در نظر گرفته شده به فرد مورد نظر خود رای بدهند.
دبیرکل اتاق اصناف ایران اضافه کرد: با توجه به پراکندگی کسب وکارهای مجازی در سطح کشورعلاوه بر اتاق اصناف ایران که مسوولیت اجرایی این انتخابات را برعهده دارد؛ تعدادی از مراکز استانها هم برای این منظور انتخاب شده اند؛ استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و یزد مکانهایی هستند که با همکاری اتاقهای اصناف و سازمانهای صنعت و معدن تجارت محل رایگیری هستند. عوض پور با اظهار اطمینان درسلامت برگزاری الکترونیکی این انتخابات افزود: هدف اصلی از تشکیل این اتحادیه نه تنها دادن تصدی و اختیار به فعالان حوزه کسب و کار مجازی است؛ بلکه با مدیریت افراد توانمند و متخصص در راس این تشکل، میتوان انتظار داشت کسب و کار و تجارت الکترونیکی در مسیر صحیح و با سرعت بیشتری پیش رود.
وی اضافه کرد: حلقه مفقوده ارتباطی بین دولت و فعالان حوزه کسب و کار مجازی این تشکل است؛ چنان که کارشناسان این حوزه میتوانند از طریق مطالبات؛ ایدهها و پیشنهادات نوین خود را در اختیار مسوولان قرار دهند، در مقابل مسوولان با همکاری این تشکل دانش محور، از نظرات و نوآوریهای ایشان در راستای اصلاح مقررات و قوانین، توزیع محصول و همچنین کمک به سیستم حمل و نقل و ترافیکی استفاده نمایند.
عوضپور همچنین اجرای قوانین مالیاتی براساس شفافسازی اطلاعات را دیگر مزیت ایجاد اتحادیه کسب وکار مجازی دانست و گفت: این تشکل رابطی بین بازار و دولت خواهد شد. دبیرکل اتاق اصناف از امکان اعتبار سنجی و اعتبار بخشی به کسب وکار سنتی به عنوان امتیاز دیگر این نوع کسب وکار نام برد و گفت: با بررسی نیازهای دقیق و شناسایی رفتار مصرفکننده و تولیدمحصول براساس نیازهای او، میتوان گفت که این تشکل در کوتاهمدت در انتقال فرهنگ نیز بسیار موثر خواهد بود. وی در پایان اضافه کرد: برای رفع ابهامات و دسترسی به اطلاعات بیشتردر خصوص این انتخابات، سایت ایرانیان اصناف و اتاق اصناف در دسترس است.