صندوق‌های اعتبار خرد محلی در کشور 180 هزار اشتغال به وجود آورده‌اند

۱۳۹۶/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۴۳۵
صندوق‌های اعتبار خرد محلی در کشور 180 هزار اشتغال به وجود آورده‌اند

مدیر ملی پروژه ایجاد صندوق اعتبارات خرد محلی کشور گفت: از محل پرداخت تسهیلات از اعتبارات این صندوق‌ها تاکنون برای 180 هزار نفر شغل ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، فرزانه مافی دیروز در نخستین نشست توجیهی ایجاد صندوق اعتبارات خرد محلی ویژه زنان روستایی استان قزوین افزود: تاکنون یک‌هزار و 500 صندوق اعتبار خرد محلی در کشور شناسایی و ثبت شده است.

این مسوول با بیان اینکه با ارائه تسهیلات از منابع این صندوق‌ها به هر متقاضی برای چند نفر شغل ایجاد می‌شود، اضافه کرد: هم‌اکنون در این صندوق‌های اعتباری محلی 45 هزار نفر عضویت دارند.  وی یادآور شد: تاکنون 154 میلیارد ریال اعتبار در این صندوق‌های اعتباری ذخیره شده است.

مافی با اشاره به هدف و نحوه اجرای پروژه ایجاد صندوق اعتبارات خرد محلی، اظهار کرد: سابقه و پیشینه ایجاد این صندوق‌ها در کشور به سال 76 برمی‌گردد و در سال 77 و 78 به‌صورت پایلوت در بعضی استان‌های کشور اجرا و تقریبا از سال 79 گسترش و توسعه این صندوق‌ها به عنوان یک طرح ملی مطرح و عملیاتی شد.  وی، هدف از تشکیل صندوق‌های خرد محلی را توانمند‌سازی، خودباوری، مشارکت گروهی و دسته‌جمعی، اعتماد به نفس در زنان روستایی و دسترسی آنان به منابع بیشتر و بهره‌مندی از تسهیلات برشمرد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: تا سال 93، 906صندوق توسط دفتر امور زنان روستایی در روستاهای کشور تشکیل شده و از این سال به بعد 600صندوق دیگر نیز شکل گرفت که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری و سال آینده این تعداد به 900صندوق افزایش یابد.

مدیر ملی پروژه ایجاد صندوق اعتبارات خرد محلی کشور با بیان اینکه طرح توسعه صندوق خرد اعتباری در روستاها متناسب با نیازهای روستاییان و فرهنگ و آداب و رسوم آنان طراحی شده است، در پایان گفت: در این طرح افراد منابع پیرامون خود را شناسایی می‌کنند و با استفاده از آن منابع و امکانات و مبارزه با موانع می‌توانند موفقیت‌هایی را در زمینه‌های اقتصادی کسب کنند.

 

ارسال نظر