آغاز واگذاری آزمایشی سیم‌کارت مجازی

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۰۵۷

ایسنا|

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه اپراتورهای مجازی باید مطمئن باشند که می‌توانند با هر اپراتوری ارتباط برقرار کنند، درباره لزوم خلاقیت و سرویس‌های جدید ارائه خدمات به مردم در بازار رقابتی سخن گفت.

صادق عباسی شاهکوه درباره شرایط اپراتورهای مجازی اظهار کرد: مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورهای اصلی موبایل را موظف می‌کند با دو اپراتور مجازی که موافقت اصولی دارند، قرارداد ببندند. بنابراین هر 3 اپراتور قراردادهای خود را بسته و به ما نیز اعلام کردند و این قراردادها هر کدام حل ایراد شدند. نهایتا درحال حاضر پنج MVNO از ما پروانه گرفتند و با قراردادهایی که بسته‌اند، شماره هم دریافت کردند. وی در ادامه با بیان اینکه صاحبان MVNOها

باید سیم‌کارت‌ها را آماده و شرایط بازاریابی و تبلیغاتشان را فراهم می‌کردند، اظهار کرد: بعضی از آنها به این کار اقدام کرده و برخی سیم‌کارت نیز واگذار کردند. از 5 سیم‌کارت مجازی دو مورد واگذاری را به صورت جدی آغاز کردند. یکی از آنها نیز به زودی سیم‌کارت‌های آزمایشی را می‌دهند چون باید مطمئن باشند که می‌توانند با هر اپراتوری برقرار کنند.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری با اشاره به موانع راه‌اندازی اپراتورهای مجازی اظهار کرد: MVNOها

کار سختی درباره اتصال متقابل با سایر اپراتورها داشتند که تا وقتی همه مسائل مربوط به آن حل نشود، واگذاری سیم‌کارت به صورت سراسری آغاز نمی‌شود. درحال حاضر واگذاری سیم‌کارت و فعال‌سازی آنها به صورت آزمایشی انجام شده و برخی از سیم‌کارت‌ها در شبکه کار می‌کند اما تا اشکال کامل حل نشود معمولا به صورت سراسری سیم‌کارت نمی‌فروشند.

عباسی شاهکوه با بیان اینکه اپراتورهای مجازی جدید باعث می‌شود، برند جدیدی وارد بازار شده که ایجاد رقابت می‌کند و حق انتخاب را بالا می‌برد، افزود: کاربران می‌توانند به جای اینکه از 3 اپراتور سیم‌کارت بگیرند از اپراتورهای مجازی سیم‌کارت بگیرند. در عین حال برای BTS ایجاد کردن هزینه‌یی به کشور تحمیل نمی‌شود بنابراین از امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اپراتورهای مجازی در عین حال که می‌توانند با اپراتورهای اصلی رقابت کنند، اما طبیعتا در زمینه‌ صوت و دیتا امکان رقابت وجود ندارد زیرا بازار دست اپراتورهای اصلی است و مجازی‌ها امکان رشد ندارند. بنابراین تنها یک راه وجود دارد و اینکه سرویس‌های جدید و نوآوری داشته باشند. این همان چیزی است که ما می‌خواهیم، سرویس‌ها و خدمات جدید و نوآوری در ارائه خدمات به مردم.