«کوپن» تریاک حرف خام افراد ناآگاه است

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۷۵۰

هم ستاد مبارزه با موادمخدر و هم پلیس مبارزه با موادمخدر مخالفند؛ مخالفت آنها با هر طرحی است که متفاوت با روند نزدیک به 40 سال گذشته مقابله با موادمخدر باشد.

نیروی انتظامی معتقد به برخورد قهری است و ستاد مبارزه با موادمخدر هم که قائم‌مقام دبیرکلش، رییس سابق پلیس مبارزه با موادمخدر است و باید نگاهی علمی‌تر به این مساله داشته‌ باشد، تلاش می‌کند همان نگاه پلیسی‌اش را حفظ کند.

آنها هم با طرح کاهش مجازات اعدام مخالفند، هم با طرح توزیع دولتی و محدود موادمخدر برای قطع رابطه معتاد و قاچاق‌فروش.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در این رابطه گفت: توزیع موادمخدر کوپنی در کشور قابل‌قبول نیست، چراکه در کشور ما سلامت جوانان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ آزاد‌سازی کوپن تریاک تنها حرف خامی بود که توسط افراد ناآگاه بیان شد.

به گزارش پورتال ستاد مبارزه با موادمخدر، سردار علی مویدی با بیان اینکه در سال جاری برای 4هزار معتاد بهبود یافته کشور، اشتغال ایجاد شده است، ‌افزود: در حال حاضر استفاده از موادمخدر سنتی از موادمخدر صنعتی گسترده‌تر است و نباید از هر دو موضوع غافل شویم، چراکه سرمایه‌های اجتماعی از این تهدیدات آسیب می‌بینند.

او اظهار کرد: نگرانی ما در حوزه مواد روانگردان است. در این خصوص باید آگاهی جامعه نسبت به پدیده اعتیاد افزایش یابد و شیب اعتیاد در جامعه کم شود.

مویدی ادامه داد: برای جلوگیری و پیشگیری اعتیاد کارگران با وزارت کار و بهزیستی و دستگاه‌های مرتبط تفاهمنامه‌های خوبی امضا شده است. بر این اساس هر شرکتی که بیش از 50 کارگر داشته باشد متعهد می‌شود، آموزش‌های لازم برای کارگران در زمینه اعتیاد ارائه شود.

رییس‌پلیس سابق مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه بیش از 75 درصد کشفیات موادمخدر در مرزها و جوار مرزهای کشور انجام می‌شود، افزود: طرح مقابله از ورود موادمخدر در شرق و خروج مواد از سایر مرزها با حساسیت زیادی کنترل می‌شود.

 قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور با بیان اینکه برای 4 هزار نفر معتاد بهبودیافته در کشور اشتغال‌زایی شده است، اظهار کرد: باتوجه به اینکه یکی از نگرانی‌های ما ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان است، این آمار تا پایان سال افزایش می‌یابد. مردم باید نگرش خود را نسبت به این قشر آسیب‌پذیر جامعه تغییر دهند و این افراد را مورد محبت و حمایت خود قرار دهند.

 مویدی با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای اساسی در کشور تمرکز روی خانواده، مدرسه و مربیان است، افزود: آموزش معلم، اولیا و دانش‌آموز را برنامه اساسی خود قرار دادیم و با توزیع کتاب در زمینه تنفر از اعتیاد در سه مقطع تحصیلی، گام موثری برای مبارزه با موادمخدر برداشته شده است. باید دانش‌آموزان را از ابتدا آموزش داده و حتما نیاز به سرمایه‌گذاری در این بخش ضروری است.

 

ارسال نظر