ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۹/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۴۸۶

ادامه فعالیت تاکسی خطی و حذف تدریجی گردشی‌ها

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: باید در دوره جدید تاکسیرانی اقتصاد تاکسی‌داران و تاکسیرانان اصلاح شود، چرا که تا وقتی معیشت و اقتصاد تاکسیرانان و تاکسی‌داران اصلاح نشود هیچ امور دیگری قابل اصلاح نیست.

پورسیدآقایی با بیان اینکه رانندگان باید درآمد خوب و مکفی داشته باشند، گفت: درآمد خوب الزاما از راه افزایش کرایه نیست بلکه می‌توان با ایجاد درآمدهای جانبی و ایجاد سرویس‌های چرخشی درآمد را افزایش داد که در حال حاضر ایده‌های مختلفی در این زمینه داریم که باید روی آنها تفکر بیشتری شود. وی با بیان اینکه تاکسی نشان‌دهنده وضعیت و شخصیت شهر است، گفت: هر تاکسی نشان‌دهنده وضعیت شهر به مسافران و توریست‌ها است که باید این مساله نیز اصلاح شود، اما می‌بینیم که بعضا رانندگان تاکسی حتی لباس مناسبی هم نمی‌پوشند و جالب است که تاکسیرانان حتی لباس فرم هم ندارند که البته اگر اقتصاد و معیشت آنها درست شود، این مسائل هم اصلاح خواهد شد.  پورسیدآقایی با بیان اینکه هدف تاکسیرانی باید تغییر کند، گفت: به نظرم تاکسی گردشی به مرور حذف می‌شود چراکه مردم مایل هستند به سیستم آژانسی که درب محل کار یا خانه‌شان آنها را سوار یا پیاده می‌کند روی آورند.  وی با بیان اینکه فعالیت تاکسی خطی به دلیل تمایل مردم ادامه می‌یابد چراکه تاکسی خطی مدلی دیگر از سیستم آژانسی است گفت: اما باید برای ساعات غیرپیک این تاکسی‌ها نیز چاره‌یی اندیشید و آنها را در سیستم آژانسی و اینترنتی فعال کنیم.

برداشت ماسه از رودخانه‌ها علت سیلاب‌های ویرانگر

محمد شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در همایش دوام حفاظ‌های بتنی راه‌ (نیوجرسی) اظهار کرد: بتن تنها محصول ساختمانی است که تمام نیازهای خود را با استفاده از آن برآورده می‌کنیم. همچنین این محصول دارای شگفتی‌ها و ارزش‌های قابل‌توجهی است که در صورت پی بردن به آنها می‌توان به ارزش ‌افزوده دست یافت.

به گزارش مهر، وی با اشاره به مضرات زیست‌محیطی تولید سیمان تصریح کرد: باتوجه به اینکه ۷۵درصد جسم بتون را سنگ‌دانه تشکیل می‌دهد و این سنگ‌دانه‌ها از بستر رودخانه‌ها تامین می‌شود، از این‌رو، شاهد هستیم بسیاری از سیل‌های ویرانگر به‌دلیل برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه‌هاست.

شکرچی‌زاده همچنین یادآور شد: با آزمایش نیوجرسی‌های مختلف به نتایجی دست‌ یافتیم که در برخی آنها نسبت آب به سیمان به ۷درصد رسیده است و این یک فاجعه تلقی می‌شود، زیرا بتن به حداقل مقاومت رسیده و اکثر منافذ مویه به هم متصل هستند و هیچ منفذی وجود ندارد.