روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۲۵۶

 تبریک رییس‌جمهوری به مناسبت کسب مدال طلای سهراب مرادی؛ تعادل  رییس‌جمهوری در پیامی توییتری کسب 3 نشان طلای سهراب مرادی، وزنه‌بردار تیم ملی را تبریک گفت و برای موفقیت دلاور مردان ایران در ادامه این رقابت‌ها آرزوی موفقیت کرد.

روحانی در پیامی توییتری نوشت: درخشش سهراب مرادی با کسب 3 نشان طلا و ثبت رکورد جدید جهانی همراه با تلاش و افتخارآفرینی دیگر وزنه‌برداران کشورمان در مسابقات جهانی وزنه‌برداری دل همه ایرانیان را شاد کرد. در پایان این پیام آمده است: به امید موفقیت دلاور مردان ایران در ادامه این رقابت‌ها.

 علی‌‌اکبری جایگزین تقوی در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه می‌شود؛ تسنیم  سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه هفته جاری حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیدادی به عنوان امام جمعه کرمان معرفی خواهد شد، گفت: این هفته بنده برای معرفی ایشان به عنوان امام‌جمعه به کرمان سفر خواهم کرد. وی درباره پایان ماموریت خود در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز گفت: به ‌احتمال بسیار زیاد بعد از سفر بنده به کرمان، رییس جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه معرفی و معارفه خواهد شد؛ به ‌احتمال قوی آقای علی‌اکبری به عنوان رییس جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه معرفی خواهد شد.

 واکنش دفتر آیت‌الله‌ مکارم‌ شیرازی به اتهام خلاف واقع یک نماینده مجلس؛ مرکز خبر حوزه  دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌یی نسبت به اتهام خلاف واقع یکی از نمایندگان مجلس به این مرجع تقلید واکنش نشان داد.  در بخشی از بیانیه دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی آمده است: مدتى است خبرى سرتاپا دروغ به‌ وسیله بدخواهان مرجعیت شیعه در بعضى از فضاهاى مجازى منتشر کرده‌اند که آقایى به ‌نام مدلل، داماد حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازى است و او تاجر شکر و بدهکار مهم بانکى است درحالی که معظم‌له نه چنین دامادى دارد و نه حتى این شخص را دیده است. بدین‌وسیله اعلام مى‌دارد چنانچه جناب آقاى صادقى این موضوع را تکذیب و عذرخواهى نماید مشکلى نیست والّا از طرق قضایى قابل ‌تعقیب است. خداوند به همگان توفیق عمل به وظایف الهى خود را بدهد.

 هیچ دیپلمات ایرانی در یمن حضور ندارد؛ فارس  سخنگوی وزارت خارجه کشورمان وقوع هر گونه آتش‌سوزی در محل سفارت ایران در صنعا را تکذیب کرد و گفت که هیچ دیپلمات ایرانی در یمن حضور ندارد.

بهرام قاسمی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در محل سفارت ایران در صنعا، این اخبار را رد کرد و گفت: هیچگونه گزارشی تا الان مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در سفارت ایران در یمن به ما ارائه نشده است. وی با بیان اینکه هیچ دیپلمات ایرانی در یمن حضور ندارد، خاطرنشان کرد: درگیری‌ها در منطقه‌یی که سفارت ایران در آنجا مستقر است طی دو روز گذشته وجود داشته ولی تعرضی به سفارت ایران نشده است.

 «مهدی جهانگیری» به تهران منتقل شد؛ ایسنا  یک منبع آگاه از رویت «مهدی جهانگیری» صبح دیروز در پرواز کرمان– تهران جهت انتقال وی به تهران خبر داد. این منبع آگاه ادامه داد: احتمال دارد که رسیدگی به پرونده مهدی جهانگیری از صلاحیت دادگاه کرمان خارج شده و پرونده وی برای ادامه رسیدگی‌ها به تهران ارجاع شده است؛ لذا مهدی جهانگیری دیگر در بازداشت کرمان نیست و به تهران منتقل شده است. مهدی جهانگیری، رییس گروه مالی گردشگری و نایب‌رییس اتاق بازرگانی تهران مدتی پیش در کرمان بازداشت شد.

 پایان اسکان موقت زلزله‌ زدگان کرمانشاه با کانکس تا یک ماه آینده؛ میزان  فرمانده کل سپاه برای سومین بار در شهرستان سرپل‌ذهاب استان کرمانشاه حضور یافت.

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری که برای سومین بار از لحظه وقوع زلزله سرپل ذهاب به کرمانشاه سفر کرده بود در بدو ورود در محل قرارگاه شهید جعفری با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین و فرماندهان سپاه استانی برای اطلاع از روند خدمت‌رسانی‌های سپاه و بسیج تشکیل جلسه داد. وی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: تمام تلاش سپاه برای اتمام هر چه سریع‌تر اسکان موقت زلزله‌زدگان با کانکس‌های مناسب است که توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) سپاه تا یک ماه آینده پایان می‌یابد و تا اتمام اسکان موقت محدودیتی از نظر تعداد کانکس نخواهیم داشت.

 امام یک منتقد آرمانگرا و پیشران بود؛ برنا  در آستانه میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) همچنین به مناسبت 16 آذر روز دانشجو جمعی از دانشجویان مسوول کانون‌های خط امام در دانشگاه‌های سراسر کشور به همراه جمعی از مسوولان بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) در دانشگاه‌ها با یادگار امام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی خمینی دیدار کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی خمینی خطاب به دانشجویان گفت: پرچم نقد را رها نکنید. ما منتقد وضع موجود هستیم ما دنبال آرمان‌ها هستیم و به سمت آنها حرکت می‌کنیم. اینکه رهبری فرمودند «هر جا انقلابی عمل کردیم. موفق شدیم» به‌خاطر این است که انقلابی بودن یعنی پیشرانی و پیشتازی. گفتمان تولید بکنیم. حرف نو تولید بکنیم. امام سال به سال حرف نو و جبهه تازه تولید می‌کردند. کسی که در حیطه اندیشه امام می‌خواهد فعالیت کند باید همیشه پیشران و منتقد وضع موجود باشد. منتقدی که اصول را قبول دارد و پشتوانه او به اصول اسلام و انقلاب است اما موجود را نمی‌پسندد.

 حفظ همزمان برجام و ادامه تحریم‌ها شدنی نیست؛ صدا و سیما  سخنگوی سازمان انرژی اتمی از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین در چهارشنبه ۲۲ آذر خبر داد و گفت: حفظ همزمان برجام و ادامه تحریم‌ها شدنی نیست.

بهروز کمالوندی با تبیین دستورکار این نشست گفت: با توجه به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون 9بار پایبندی کشورمان را به برجام تایید کرده، مباحث مطرح در کمیسیون مشترک مهم است به ویژه از این باب که طرف مقابل بالاخص امریکایی‌ها تعهداتشان را باید انجام دهند و خواسته‌های ما در این نشست مطرح می‌شود.

 سردار «روح‌الله نوری» جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه شد؛ مهر  در حکمی از سوی سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار روح‌الله نوری به عنوان جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه منصوب شد.  سردار نوری پیش از این فرماندهی سپاه ثارالله کرمان و فرماندهی قرارگاه مدینه سپاه را برعهده داشته است. پیش از این سردار عبدالله عراقی، جانشین نیروی زمینی سپاه بود.

 

ارسال نظر