کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۶۶۶

اخبار ضد و نقیض از سفر وزرای عراقی به اربیل

منابع خبری اطلاعات ضد و نقیضی درباره سفر احتمالی وزرای دفاع و کشور عراق به اقلیم کردستان منتشر کرده‌اند. به گزارش روداوو، مسعود حیدر از نمایندگان جنبش تغییر گفته سفر این دو وزیر پس از اعمال فشارهای بین‌المللی و داخلی بر بغداد صورت می‌گیرد. این در حالی است که یک منبع عراقی سفر وزرای عراقی به اربیل را تکذیب کرده و گفته که حیدرالعبادی هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده است. روابط دولت عراق و اقلیم کردستان پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال متشنج شده است.

سقوط بالگرد نظامی عمان

براثر برخورد یک بالگرد نظامی عمانی با زمین خلبان آن کشته و دو همراه خلبان زخمی شدند. به گزارش ایسنا، این بالگرد نظامی عمان از نوع «ان.اچ.90» در اثنای انجام تمرین آموزشی در پایگاه هوایی واقع در شمال مسقط دچار سانحه شد و با زمین برخورد کرد. این حادثه منجر به کشته شدن خلبان این بالگرد و زخمی شدن کمک خلبانان آن شده است.

پوتین: خروج امریکا اوضاع افغانستان را بدتر می‌کند

رییس‌جمهور روسیه هشدار داده وضعیت در افغانستان بدون حضور سربازان امریکایی در این کشور بدتر خواهد شد. به گزارش ایتارتاس، ولادیمیر پوتین گفته: «امریکا و روسیه روابطی پیچیده با یکدیگر دارند اما ما باید واقعگرایانه با این موضوع روبه‌رو شویم. طالبان عملا در سراسر مرز میان افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان حضور دارند.» پوتین همچنین گفته رییس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد: ظهور داعش در افغانستان که با طالبان نیز درگیری پیدا کرد یک فاکتور هشدار‌دهنده است و به نوبه خود وضعیت افغانستان را بدتر می‌کند.

امارات واردات مرغ از عربستان را ممنوع کرد

امارات متحده عربی به دنبال شیوع آنفلوآنزای مرغی در پایتخت عربستان سعودی، ریاض، واردات طیور از این کشور را ممنوع اعلام کرد. به گزارش شین‌هوا، این دستور احتیاطی شامل ممنوعیت واردات همه انواع پرندگان اهلی و وحشی، پرندگان زینتی، جوجه‌ها، تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار و ضایعات حرارت‌ندیده از عربستان سعودی است. همچنین واردات گوشت انواع طیور، محصولات گوشتی حرارت‌ندیده و تخم مرغ تازه از مناطق آلوده ریاض ممنوع شد.

صدور حکم جلب ده‌ها افسر عراقی به اتهام فساد

یک شبکه امریکایی از صدور حکم جلب ده‌ها افسر و مقامات نظامی عراق به اتهام فساد مالی و اداری خبر داده است. به گزارش الحره، حکم بازداشت ۴۸ فرد منتسب به وزارت دفاع و وزارت کشور عراق از سمت مدیرکلی گرفته تا افسران ارشد مشغول به خدمت و بازنشسته به دلیل فساد مالی و اداری طی سال‌های گذشته صادر و آنها ممنوع‌السفر شده‌اند. حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق کمپین گسترده‌یی را برای مبارزه با فساد آغاز کرده است.

 

ارسال نظر