کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۰۱:۲۱:۱۶
کد خبر: ۱۱۴۱۳۶

موافقت اربیل با شروط بغداد برای آغاز مذاکره

دولت اقلیم کردستان عراق با شروط بغداد برای آغاز مذاکره موافقت کرد. تحویل‌ گذرگاه‌های مرزی مشترک با ایران و ترکیه به دولت فدرال از جمله این شروط است. به گزارش اسکای‌نیوز، مشاور حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق از موافقت بغداد برای مذاکره با دولتمردان اقلیم کردستان خبر داده است. سرلشکر معن السعدی یکی از فرماندهان ارشد عراقی گفته مقامات دولت فدرال باید بر تمام مناطق عراق از زاخو تا فاو مسلط باشند.

رای اعتماد به وزیر انرژی و آب افغانستان

علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب افغانستان در جلسه استیضاح مجلس نمایندگان رای اعتماد گرفت و ابقا شد. ده‌ها نماینده مجلس پای درخواست استیضاح او امضا کرده بودند. دلایل استیضاح وزیر استخدام ۱۲۰ مشاور از یک ولایت، فسخ و امضای مجدد قرارداد ساخت سه نیروگاه برق با همان شرکت‌های اولی و مصرف ۶۰درصدی بودجه توسعه‌یی سال ۱۳۹۵ وزارت انرژی عنوان شده بود. عثمانی هر سه دلیل مطرح شده در طرح استیضاحش را رد کرد.

پاکستان سفیر امریکا را احضار کرد

پاکستان سفیر امریکا را احضار و اعتراض خود را نسبت به توییت دونالد ترامپ در خصوص شک او نسبت به نقش پاکستان در مبارزه با تروریسم ابراز کرده است. به‌ گزارش شینهوا، پس از مشورت نخست‌وزیر پاکستان با رهبران مدنی و نظامی، دیوید هیل سفیر امریکا در پاکستان جهت ارائه پاره‌یی توضیحات به وزارت خارجه احضار شد. این اقدام در واکنش به یکی از توییت‌های ترامپ صورت گرفت که در آن نوشته بود: «امریکا به طرز احمقانه‌یی طی ۱۵ سال گذشته بیش از ۳۳میلیارد دلار به پاکستان کمک مالی کرده و آنان هیچ چیز جز دروغ و فریب به ما تحویل نداده‌ و رهبران ما را احمق فرض کرده‌اند. آنان تروریست‌هایی را که در افغانستان به دنبال دستگیری آنها هستیم، پناه‌ می‌دهند.»

بن‌سلمان ‌دنبال کاهش اعضای خاندان سلطنتی

نویسنده و چهره رسانه‌یی عربستان‌سعودی فاش کرده، محمد بن‌سلمان در حال کاهش اعضای خانواده حاکم است. به گزارش ایسنا، جمال الخاشقچی گفته بن‌سلمان در حال ساماندهی خاندان حاکم بوده و این اقدام او برای عربستان مفید است. این نویسنده عربستانی ضمن ابراز حمایت خود از سیاست‌های بن‌سلمان گفته: «حضور ۱۰هزار شاهزاده که هر یک مانند پادشاهی کوچک به اختیار خود عمل می‌کنند به این کشور خسارات اقتصادی وارد کرده و موجب گسترش فساد میان شهروندان می‌شود. » این روزنامه‌نگار سعودی درتبعیدی خود خواسته در امریکا به سر می‌برد.

 

ارسال نظر