هیچ تاخیری قابل قبول نیست

۱۳۹۶/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۰۹۸

   در روزهایی که مردم از روند سرویس‌دهی ایرلاین‌ها و فرودگاه‌های کشور گلایه‌های فراوانی را مطرح می‌کنند، رییس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) از نزدیک در جریان مشکلات مسافران این فرودگاه قرار گرفت و دستورات لازم برای حل مشکلات آنان را صادر کرد.

به گزارش «تعادل» به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور قاضی سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به بازدید خود از فرودگاه امام خمینی(ره) و نتیجه بررسی‌های صورت گرفته اظهار کرد: شاهد تاخیر چندین پرواز و سرگردانی مسافران بودیم که دستور انجام پرواز فوق‌العاده در رابطه با آنها صادر شد و پرواز انجام گرفت.

او با اشاره به ساعت‌ها معطلی مسافران ایرانی و خارجی در فرودگاه امام خمینی(ره) تصریح کرد: در این خصوص به کلیه ایرلاین‌ها تذکر جدی داده شد که پروازهای برنامه‌یی امروز باید بدون تاخیر و سر وقت مقرر انجام شود و همچنین پروازهای قبلی که تاخیر داشتند، باید به سرعت برای آنها پرواز جایگزین در نظر گرفته شود. در خصوص اسکان و پذیرایی مناسب مسافران باقیمانده نیز تمهیدات لازم اتخاذ شود تا هیچ مسافری در فرودگاه بلاتکلیف نماند.

قاضی سراج با اشاره به صدور دستورات لازم در رابطه با برف‌روبی پارکینگ‌ها و معابر پیرامون فرودگاه افزود: اقدامات صورت گرفته کافی نبوده و نسبت به تسریع در پاکسازی و برف‌روبی تذکر لازم داده شد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با تعزیرات حکومتی استان تهران اظهار کرد: طی این هماهنگی مقرر شد تیمی از تعزیرات حکومتی استان تهران با استقرار در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نسبت به گران‌فروشی غرفه‌های فروشگاهی و خدماتی داخل ترمینال‌ها و قسمت ترانزیت فرودگاه ورود کرده و با غرفه‌داران متخلف برخورد قاطع صورت پذیرد و در صورت لزوم در خصوص قرارداد آنها تجدیدنظر شود.

او در خصوص برخی اخبار مبنی‌بر کرایه‌های نامتعارف تاکسی‌های فرودگاه نیز خاطرنشان کرد: گزارش‌ها در این رابطه در حال بررسی است، البته کرایه یک‌میلیونی احراز نشد، ولی کرایه‌هایی تا 300هزار تومان وجود داشت. که مقرر شد اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران نسبت به این موضوع رسیدگی فوری نموده و با تاکسی‌های متخلف برخورد قانونی صورت پذیرد.

قاضی سراج همچنین با اشاره به گران‌فروشی و اجحاف برخی از آژانس‌های هواپیمایی نیز تاکید کرد: برخی آژانس‌های هواپیمایی در این بازار آشفته یک بلیت را به دو نفر فروخته‌اند به عنوان مثال برای هواپیمایی با ۲۰۰ نفر ظرفیت، به ۴۰۰ نفر بلیت فروخته شده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به دستور خود مبنی‌بر استقرار نماینده این سازمان در فرودگاه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: نماینده سازمان موظف است نسبت به بررسی و نظارت بر حسن اجرای امور و انجام پروازها در ساعت اعلام شده نظارت کرده و موارد تخلف را به بنده گزارش کند.

قاضی سراج تاکید کرد: یقیناً قصورهای احتمالی که باعث نارضایتی مسافران گرامی در این چند روز شده است توسط سازمان بازرسی بررسی و با متخلفان برخورد لازم خواهد شد. همچنین شهروندان می‌توانند مشکلات و معضلات خود در ارتباط با فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) را به نماینده مستقر سازمان در فرودگاه، سامانه تلفنی ۱۳۶ یا مرکز رسیدگی به شکایات و اعلانات سازمان بازرسی کل کشور به آدرس اینترنتی https://shekayat.bazresi.ir منعکس کنند.