درخواست مجوز اصلاح قانون شورای رقابت
سقف اختیار شورای رقابت برای تعیین قیمت 45میلیون تومان است یعنی این شورا برای خودروهایی که بیش از 45میلیون تومان قیمت دارد، نمیتواند سیاستگذاری کند. بر این اساس عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نابسامانیهای بازار خودرو و افزایش تا 10میلیون تومانی قیمت انواع خودرو توسط ایرانخودرو و سایپا و سایر شرکتهای خودروساز ایجاب میکند، قانون شورای رقابت اصلاح شود تا این شورا بتواند به مساله قیمتگذاری خودروهای بالای 50 میلیون تومان ورود کند.
به گزارش ایسنا، سیدمهدی مقدسی گفت: حمایت از صنایع داخلی باید انجام شود اما نه به شکلی که خودروسازان به جای کاهش قیمت و افزایش کیفیت با گران کردن انواع خودرو، زمینه تداوم انحصار در بازار خودرویی کشور را به وجود آورند. بنده به شدت با این شیوه حمایت از خودروسازان مخالفم. به گفته نماینده اراک در مجلس حمایت از خودروسازان از طریق گران کردن قیمتها بدترین نوع حمایت از صنایع خودروسازی است. مقدسی همچنین برای به صرفه شدن تولید خودرو در کشور راهکارهایی را به شرح زیر پیشنهاد داد: صنایع خودروسازی با اصلاح ساختارهای مالی و اداری باید هزینههای سرباری تولید خودرو را کاهش دهند تا با کاهش قیمت هزینه تمام شده، تولید هر دستگاه خودرو و افزایش تیراژ تولید هم انگیزه مصرفکنندگان برای خرید خودروهای ایمن و با قیمت مناسب را به وجود آورند و هم قیمت محصولات خود را افزایش ندهند همچنین تقویت بخش تحقیق و توسعه و به اجرا درآمدن قراردادهای خارجی در بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور تاثیر بسزایی دارد. نماینده اراک در مجلس هشدار داد: افزایش قیمت خودرو در شرایط تورمی اصلا به صلاح نیست. عضو کمیسیون صنایع و معادن از ورود کمیسیون متبوعش به آثار نوسانات نرخ ارز بر صنایع کشور به ویژه صنعت خودروسازی کشور خبر داد.