ایرانشهر
ATR هم ریسک تحریم را نپذیرفت
پس از بویینگ و ایرباس، شرکت ATR هم اعلام کرده است دو فروند هواپیمای ایرانایر آماده است اما نمیتواند ریسک تحریمها را بپذیرد و به ایران هواپیمایی تحویل بدهد. به گزارش لاتریبیون فرانسه، مدیرعامل هواپیماسازی ATR میگوید: این شرکت به خاطر تحریمهای امریکا نمیتواند، سفارشهای ایران را تحویل دهد. کریستین شرر، مدیرعامل شرکت ATR در مصاحبه با نشریه فرانسوی «لاتریبیون» به تاثیر منفی تحریمهای امریکا علیه ایران به این شرکت اشاره کرده و گفته از ۸۰ فروند هواپیمایی که برای تحویل در سال ۲۰۱۸ سفارش شده، ۱۲ فروند متعلق به ایران است. این مقام مسوول در ATR با تاکید بر این مساله که این هواپیماساز نمیتواند در مقابل تحریمهای امریکا ریسک کند، اعلام کرده است: ATR باید دوباره برای تحویل هواپیماهای سفارشی ایران از امریکا مجوز اخذ کند تا دو هواپیمای آماده شده و بقیه هواپیماهای در حال ساخت را تحویل تهران بدهد. چندی پیش فرزانه شرفبافی مدیرعامل ایرانایر عنوان کرده بود: انتظار داریم تا پایان سال 2018 حدود 11 فروند هواپیما که 8 فروند آن هواپیمای ATR خواهد بود، تحویل بگیریم. یکی از مدیران ایرباس هم در گفتوگو با یک روزنامه آلمانی اعلام کرده بود با توجه به تحریمهای جدید امریکا بعید است که بتوانیم هواپیمایی به ایران تحویل بدهیم.
امضای تفاهمنامه میان یونسکو و شهرداری تهران
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در محورهای فرهنگی اجتماعی تفاهمنامه همکاری امضا کردند. به گزارش فارس، شجاع پوریان معاون اجتماعی شهرداری تهران گفت: تفاهمنامه استفاده از ظرفیتهای کمیسیون ملی یونسکو و شهرداری تهران در راستای توسعه همکاری در محورهای فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، آسیبهای اجتماعی، کارآفرینی، ایمنسازی در برابر سوانح طبیعی، توسعه فناوری ارتباطات، ترویج برای صلح و همزیستی مسالمتآمیز زندگی شهری جهت تقویت روابط و ارتقای تعاملات فرهنگی- اجتماعی، ایجاد و گسترش همکاریهای مشترک فرهنگی، آموزشی و علمی متناسب با وظایف و ماموریتها و بهرهگیری از امکانات و توانمندیهای طرفین در اجرای برنامههای ملی، منطقهیی و بینالمللی مورد توافق منعقد شده است.
توسعه خطوط متروی تهران با تهاتر
خزانهدار شورای اسلامی شهر تهران گفت: مردم میخواهند بدانند که بهطور دقیق چه زمانی خط 7 به بهرهبرداری خواهد رسید، بهتر است در این باره و با توجه به حاشیههای اجتماعی به مردم پاسخ قانعکنندهیی بدهیم. به گزارش فارس، سید حسن رسولی در بازدید خود از خطوط مترو 6 و 7 تهران با بیان اینکه برای اتمام خط 6 مترو تهران هزار میلیارد تومان منابع لازم است، اظهار کرد: شهرداری تهران منابع نقدی ندارد و ادامه کار تنها با تهاتر امکانپذیر است. بر اساس گزارش تحویل و تحول شهرداری تهران که آقای نجفی شهردار سابق به شورای شهر ارائه کرد، شهرداری فاقد سیستم تقویم اموال شناسنامهدار بوده و مانند فرد ثروتمند بیاعتبار است.
وی ادامه داد: در مورد داراییهای درشتدانه بحثها و چانهزنیهای زیادی بین شهرداری و بانک شهر انجامشده است، باید همکاری سهجانبهیی بین شورا، شهرداری و بانک شهر ایجاد شود تا در مورد نحوه پرداخت بدهیها و ادامه کار به جمعبندی برسیم زیرا نیاز است هر چه زودتر این مساله حل شود و به نظر میرسد ورود شورا به عنوان نماینده مردم و ریشسفیدی میتواند نقش تسهیلگری داشته باشد.
عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران باید هر چه سریعتر سامانهیی را برای شناسنامهدار کردن و داراییها ایجاد کند، توافق در مورد املاک درشتمقیاس شهرداری با هر بخش اجرایی باید در دستور کار کمیسیون برنامهوبودجه قرار گیرد تا شورا در قالب یک ریشسفید به دعواها پایان دهد.