واگذاری نظارتها به تالارهای منطقه ای
تالارهای منطقهای در گذشته متعلق به سازمان کارگزاران و در حال حاضر متعلق به شرکت بورس تهران هستند که همه خدمات بازار سرمایه را ارایه میدهند.
علی صحرایی در حاشیه اینوکس 2018 گفت: تالارهای منطقهای در گذشته متعلق به سازمان کارگزاران و در حال حاضر متعلق به شرکت بورس تهران بودند که همه خدمات بازار سرمایه را ارایه میدهند. نقشی که این تالارها در فرهنگسازی دارند مورد توجه است چراکه بر اساس سطح نیازمندی مراجعین، برنامههای منظم آموزشی با حضور اساتید دانشگاهی داشته و روند آن اعلام میشود.
به گزارش سنا، وی از برنامه بورس تهران برای محول کردن بخشی از نظارت به تالارهای منطقهای در حوزه بازار سرمایه خبر داد و افزود: بنگاههای حاضر در مناطق بحث آموزش ناشران یا معرفی امتیازات بازار سرمایه و حضور شرکتها را بر عهده دارند که همکاران مناطق با تدابیر اندیشیده شده آنها را اعلام میکنند اما نقش اصلی اطمینان بخشی به مردم است تا در هنگام مراجعه اولیه مکانی فیزیکی برای پاسخگویی وجود داشته باشد تا سبب ایجاد اطمینان و ابزار توسعه بازار شود.این مقام مسوول با اشاره به اینکه باید ارایه محصولات بازار سرمایه در هر اقلیم جغرافیایی مورد بررسی قرار گیرد، گفت: آمار 23 درصدی معاملات بورس از طریق تالار منطقهای کیش نشان از آشنایی مردم جزیره با فرهنگ سرمایهگذاری و سهامداری دارد، برهمین اساس در نظر داریم برای فرهنگسازی برای افرادی که آگاهی و وقت کافی در این مورد ندارند و همچنین به منظور هدایت سرمایه مردم بصورت غیرمستقیم، ETFهای متعدد بر اساس اقلیم جغرافیایی در سراسر کشور داشته باشیم.صحرایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال 87 که اجرای فاز دوم سامانه الکترونیکی ناشران (کدال) و پوشش کلیه شرکتهای بورسی انجام شد، گفت: گسترش تالارهای منطقهای هم همزمان با ورود این سامانه جدید، ابزاری بود که ارتباط پلتفرم را برای افزایش دسترسی مردم به بازار سرمایه ایجاد کرد.وی با اشاره به نگاه فرهنگی برای شناساندن محصولات بازار سرمایه به مردم ادامه داد: بخش عمده کمک درگاهها در توسعه بازار سرمایه به واسطه ایستگاهها در تالارهای منطقهای انجام شده است. این تالارها با وجود اینکه تحت مدیریت بورس تهران هستند اما وظیفه پاسخگویی و ارایه تمامی خدمات بازار سرمایه را دارند. صحرایی همچنین اظهار امیدواری کرد: این اقدام نمادین برای سایر کارگزاریها به خصوص کارگزاریهای بانکی سرلوحه باشد تا علاوه بر افزایش رونق و جذب مشتریان ارتباط با عموم را افزایش دهند.