اخبار
موضع استاندارد درباره تولید «اسنک پفکرده» حیوانی
ایسنا|سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه این نهاد فقط محصول نهایی را کنترل میکند، مسوولیت استفاده از خوراک دام در تولید «اسنک پفکرده» را متوجه وزارت جهاد کشاورزی دانست. اواخر آذر ماه امسال سخنگوی سازمان غذا و دارو از تخلف دو برند معروف تولیدکننده «اسنک پفکرده» در استفاده از ذرت دامی در تولید محصولاتشان خبر داد و اوایل دی ماه نیز اعلام کرد که پرونده تخلف این دو برند به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است. اخیرا نیز یک کارشناس صنایع غذایی با اشاره به اینکه آسیب مصرف خوراک دام برای انسانها با توجه به موادی که در آن وجود دارد متفاوت است، اظهار کرد که بسته به موادی که در خوراک دام استفاده شده در تولید اسنک پف کرده وجود داشته، مصرف آن ممکن است منجر به بیماریهایی همچون حصبه، رشد قارچ یا باکتری و سرطان شود. این در حالی است که یک مقام مسوول در سازمان استاندارد کشور اعلام کرد که این سازمان در محدوده وظایف خود در سطح بازار به مسالهای در این باره برنخورده که به لحاظ مواردی که استاندارد برای تولید محصول ضروری میداند، لازم به پیگیری باشد. طبق گفته این مقام مسوول در سازمان ملی استاندارد، این نهاد تنها محصول نهایی را کنترل میکند و ورود خوراک دام در قالب ذرت به کارخانهها، در محدوده مسوولیت وزارت جهاد کشاورزی است.
جزییات تأمین منافع ملی ایران در قرارداد با پژو
مهر|مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه پژو سرمایه و تکنولوژی به ایران آورد و آنها را بعد از ترک قرارداد در ایران گذاشت و رفت، گفت: خودروهای این قرارداد را در داخل تولید میکنیم. هاشم یکه زارع با اشاره به سرنوشت قرارداد همکاری مشترک پژو با ایران، گفت: در حال حاضر تلاش شده تا بعد از خروج پژو از ایران، خودروهایی که در این قرارداد ذکر شده بود در داخل و بدون حضور این کمپانی فرانسوی تولید شود. یکه زارع در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شرکت پژو اکنون به صورت کامل ایران را ترک کرده یا به صورت چراغ خاموش فعالیت میکند، گفت: من خبر ندارم که پژو چراغ خاموش حرکت کند اما به هر حال فرق حضور پژو و ترک آن در سال ۹۱ و ۹۷ این بود که در سال ۹۱ پژو به ایران پشت کرد و هماکنون عقب عقب ایران را ترک میکند .او خاطرنشان کرد: پژو به ایران آمد و پول آورد که سرمایهگذاری او نیز هماکنون در ایران وجود دارد، ضمن اینکه تکنولوژی به ایران آورد که آن تکنولوژی هم در صنعت خودروی ایران موجود است اما به هر حال تلاش خواهیم کرد که تولید خودروهای آن قرارداد را در داخل ادامه دهیم، حتی اگر پژو نیاید.