ایران دوازدهمین تولیدکننده کفش در دنیا
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: دوازدهمین کشور تولیدکننده کفش در دنیا است و از این منظر میتواند ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایهگذاران و برندهای برتر چین و سایر کشورهای تولیدکننده کفش و چرم باشد. محمدرضا مودودی که در رأس هیات 24 نفره از تولیدکنندگان کفش و چرم ایران به منظور حضور در بیست و یکمین نمایشگاه بینالمللی کفش و چرم و چهارمین نمایشگاه بینالمللی پوشاک و تجهیزات ورزشی به شهر جینجیانگ کشور چین سفر کرده بود، این کشور را مهمترین متحد و شریک تجاری ایران، به ویژه در دوران شرایط سخت توصیف کرد.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در تشریح اهداف بازدید از این نمایشگاه یادآور شد: ایران در صنعت کفش دارای ظرفیت بالایی است و دوازدهمین کشور تولیدکننده کفش در دنیا است و از این منظر میتواند ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایهگذاران و برندهای برتر چین و سایر کشورهای تولیدکننده کفش و چرم باشد.
او ضمن بازدید از غرفههای ایرانی و چینی و برترین شیوههای تولید افزود: ظرفیت محصولات صنعت چرم و کفش به ویژه در حوزه محصولات ورزشی صنعت رو به رشدی است که میتواند بستر جدیدی برای توسعه بازارهای ایران فراهم کند. با این وصف برای تحقق توسعه بازار نیازمند جذب آخرین فناوریها و روشهای تولید با کیفیت و جذب سرمایهگذار ان حرفهای و دانش و بینش تولیدی و صادراتی هستیم. مودودی شرکتهای ایرانی حاضر در نمایشگاه جین جیانگ را به پیگیری مذاکرات با طرفهای چینی دعوت کرد و از آنان خواست که فراتر از حضور صرف در نمایشگاه، مذاکرات گستردهای را در جهت ایجاد جوینت وینچر در پیش گیرند.