سایتهای خرید خودرو عامل هیجان در بازار شده است
خراسان رضوی| رییس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو مشهد گفت: یکی از عواملی که موجب هیجان و آسیب در بازار خودرو میشود، سایتهای متنوعی مانند دیوار و شیپور است. حمیدرضا حیدری در گفتوگو با ایسنا، در خصوص علل وضعیت آشفته بازار خودرو، اظهار کرد: از بهمن 97 تاکنون در عین حال که در برخی ماهها رکود کامل وجود داشته، اما رکود تورمی بوده، به شکلی که در حال حاضر ماشینهای خارجی از 40 تا 54 درصد و ماشینهای ایرانی نیز از 15 تا 30 درصد گران شده است.
وی گفت: بخش عمده دلایل گرانی ماشینهای ایرانی، عدم عرضه خودروها توسط کارخانههای سازنده بوده، به نحوی که ثبتنامهای عجیب و غریبی را انجام دادند، به تعهدات خود عمل نکردند و ماشینها را به صورت قطرهچکانی تحویل میدهند، قطعا زمانی که خودرو عرضه نشود، این بازار خود به خود جای خود را باز میکند، تورم در خودروهایی که قیمت قبل را دارند، ایجاد شده و بدون هیچ دلیلی و تنها به دلیل نبود عرضه، افزایش قیمت پیدا میکنند.