سنای امریکا اطلاعات کاربران را قیمتگذاری میکند
انگجت| دو سناتور امریکایی لایحهای به مجلس این کشور ارایه کردهاند که شرکتهای بزرگ فناوری را ملزم میکند ارزش مالی اطلاعات جمعآوری شده از کاربران را مشخص و اعلام کنند.
بسیاری از کارشناسان فناوری معتقدند اطلاعات کاربران ارزشمندترین منابع برای شرکتهای بزرگ اینترنتی به حساب میآید. اکنون به نظر میرسد سیاستمداران تصمیم دارند ارزش رقمی و واقعی این اطلاعات را مشخص کنند.سناتور «مارک وارنر» و «جاش هاولی» لایحه «طراحی حسابرسی محافظتی برای گسترش نظارت و مقررات در قانون اطلاعات» (DASHBOARD) را به مجلس سنای امریکا ارایه کردهاند. طبق این لایحه شرکتهایی که ۱۰۰ میلیون یا بیشتر کاربر دارند باید هر ماه نوع اطلاعات جمعآوری شده را اعلام کنند. علاوه بر آن باید هر ۹۰ روز ارزش مالی اطلاعات جمعآوری شده را نیز محاسبه کنند.به عنوان مثال اگر گوگل و فیس بوک معتقدند ارزش اطلاعات ماهانه کاربری ۵ دلار است آنها باید این رقم را اعلام کنند. کمیسیون ارز و اوراق بهادار امریکا نیز باید روشهایی برای محاسبه ارزش اطلاعات طراحی کند.براساس چنین اقدامی شرکتها باید ارزش کل اطلاعات کاربران را بطور سالانه محاسبه و اعلام کنند. آنها باید به کاربران قدرت انتخاب برای حذف کل یا بخشی از اطلاعاتشان را بدهند.این سناتورهای امریکایی امیدوارند لایحه مذکور به کاربران کمک کند هنگام استفاده از سرویسهای اینترنتی به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشند